Eget fortnox eller hos Bfb vid hjälp från redovisningskonsult

Hej,

Jag har en konsultlåda med två anställda (jag och en till, omsätter ca 2,8 mkr) och hjälp från en större redovisningsfirma i Fortnox. Har även hjälp med löner och upprättande av fakturor men gör betalningar själv.

Jag ligger under deras licens hos FN och upplever att jag inte “ser” allt som de gör.

Finns det någon mening med att ha en egen licens och låta dem logga in hos mig eller ska jag fortsätta som jag gör under deras licens?

Kan tillägga att de är för dyra (ca 10´i månaden men inkl. bokslut m.m.) men duktiga och därför har jag inte bytt.

Så hade jag det också innan min redovisningsfirma gick över till Björn Lundén då de tyckte att FN blev för dyra.

Själv kände jag aldrig nåt behov av att kika i FN utan skickade bara fakturor där och tittade på lite nyckeltal som alltid tycktes lite off.

Ligger du inte kopplad mot byrån så behöver du betala för byrån ska ha licenser och kunna ligga in. Som du har det nu behöver du bara betala för de licenser du själv har tillgång till.

Lite svårt att säga vad du inte ser men det kan bero på just att du inte betal för vissa licenser som byrån däremot har tillgång till.

Antingen köper du till licenser så du kan kolla på allt som görs eller så litar du på att din byrå vet vad de gör.

Beroende på vad du inte ser så kan det finnas läsbehörigheter som är lite billigare som här att du kan se mer till inte lika högt pris som en skarp licens är.