vi är en liten brf och letar efter en ekonomisk förvaltare - i dagsläget har vi FF-Fastighetsservice som funkar för vår storlek (24st radhus) men finns det andra företag på marknaden som ni är nöjda med?
Har kollat med Simpleko och de ligger i ungefär samma prisklass.
Är kassör i en BRF med 30 radhus. Vi har HSB för ekonomisk förvaltning och är på det stora hela väldigt nöjd faktiskt. De har bra digitala verktyg för uppföljning och vi använder även dem för att göra budget, vilket också funkar bra med rutinerad och väldigt duktig ekonom. Prismässigt har jag tittat lite på att konkurrensutsätta men det är lite svårt pga allt arbete är så integrerat i det system man jobbar i, och besparingen hade inte varit överdrivet stor när jag hört mig för med andra aktörer.
Vi har SBC som ekonomisk förvaltare för en förening i liknande storlek. Tycker att vi fått bra personlig service av dem och har en kontakt som vi kan ringa när vi vill. De brukar vara lätta att få tag på. Deras nya webbsystem är trevligt.
Vi betalar ca 70 000 kr för alltihop. Det i inkluderar alla ekonomisk förvaltning, underhållsplan, sittning med ekonom, all hantering av avgifter m.m.
Ska dock börja se över vad som egentligen ingår. Vi håller på att titta över teknisk förvaltning nu, och när det är klart ska vi se över ekonomisk förvaltning.