Ekonomiskt deprimerad? Svårt att få ytterligare emotionell avkastning

Känner igen mig i din vardag. Tror snart vi behöver en RT-klubb för högpresterare med 30-årskris :sweat_smile:.

Vet inte exakt vad som rör sig i ditt huvud, men för egen del har jag ringat in problemet att varit en högpresterare hela livet, och nu platåat eller nått toppen i karriären. Du har inte längre ett nästa steg att sträva efter, och med erfarenhet har jobbet blivit relativt enkelt. Nu uteblir kickarna och belöningarna av att klara milstolpar/tentor/befordringar. Det är nu man frågar sig det du gör: varför är jag inte nöjd, jag har ju allt?

Mina 5 cent till dig:

• köp/hyr en kul bil och ha den ett år. Du får igen pengarna när du säljer. Förmodligen märker du att det inte var det du ville, men ibland måste man testa för att få reda på det.
  • eget företag kan vara stimulerande. Kanske inte primärt för att tjäna mer, för jag misstänker att du bara kommer höja din sparkvot. Däremot finns värden i att skapa något själv. Det är inget fel i att starta företaget enkom med syftet att det ska finansiera din förmånsbil.
2 gillningar