Glädjebesked!
Bara att vrida upp exponeringen, eller?
Ja om ens portfölj bestäms av vad en f.d. finansminister säger i en intervju med TV4.
Istället för att bara lägga länken, kan du inte skriva kort vad som stack ut / vad din höjdpunkt var?
Vägrar ge Marcus Oscarsson trafik
Likaså jag vägrar ge den mannen trafik. Dela gärna innehållet du vill diskutera.
Med risk för att gå lite off-topic, får man fråga varför? Menar inte att ifrågasätta, utan är genuint nyfiken.
TW för de som ogillar AI!
Bad Chatgpt att sammanfatta texten.
Svenska hushåll kan förvänta sig en ekonomisk ljusning framöver, trots att åren bakom har präglats av hög inflation och höga räntor. Den tidigare finansministern Anders Borg är optimistisk och menar att Sverige har stark finanspolitik, sjunkande inflation och gynnas av klimatomställningen. Trots det osäkra världsläget ser han positivt på framtiden. Borg betonar att svenska hushåll bör vara beredda på räntor kring tre procent, men han bedömer att Sverige har “riktigt bra år” framför sig. Även Finansdepartementet ser ljusare framtidsutsikter, trots en pågående lågkonjunktur.
OM vi får behålla de lite högre räntorna ja. Annars kommer vi hamna i samma situation som ”vanligt” sedan 2008 där allt torrt krut redan är förbrukat när det behövs.
Det enda jag vet är att prognoser och förväntningar sällan stämmer, så håller mig ifrån att gissa om artikelns vinkling kommer slå in eller inte.
Men jag vet hur man ber Chatgpt sammanfatta en text. ![]()
För att han är en självgod och klickkåt mupp som använder superlativer för att det säljer? ![]()
Tänker du på Anders Borg? ![]()