Köpte precis en Enyaq som vi är nöjda med. Årsmodellerna i den prisklassen har dock inte förvärmning av batteriet under färd vilket är en nackdel vid långresor.
Har en tesla model y och tycker den är väldigt bra för att frakta familj och hund. En rymlig frunk är väldigt skönt att ha då mycket av bakluckan försvinner med hundburen.
Tycker du det funkar bra ändå?
Sitter lite i samma tankar att köpa en bättre begagnad enyaq. Kommer ladda hemma i 99/100 så behovet av förvärmning för min del är ju i princip noll.
Tack, ungefär vad jag läst mig till om infotainmentsystem.
Lutar nog mot att det blir en sådan för vår del med, ska iväg på biljakt idag.
Ser att det kommer ut bilar dagligen så med runt tre år på nacken så är väl alla praivatleasingbilar som dyker upp.
Det finns många som tappat närmare 40-50% av va de kostade nya.
Vad betalade ni för eran? Mil?
Började titta på elbil men insåg inte hur dyr försäkringen verkar vara. . känns inte som jag får ihop ekonomin när jag kör så lite. .
Är det rakt av så dyra försäkringar på elbilar eller finns det dom som är vettigare?
Om något år är vi förhoppningsvis i samma sits som trådskaparen med familjens behov av bil med två småbarn och en mindre hund i bur. Vi kommer att ha garageplats med laddning som ingår i månadsavgiften. De flesta resorna är 20-45 minuter enkel väg, och någon gång per månad 2h enkel väg. Några gånger per år snackar vi 6h enkel väg norrut och på vintern, men det är undantagsfall.
Vi är ju väldigt stora fan av utrymme och är kanske inte så himla intresserade av “roliga” bilar, så om utrymme och logistik ska premieras så tittar vi främst på
Model Y (även om det bär emot av flera skäl)
Enyaq
ID Buzz
Just den sistnämnda, är det någon som har någon erfarenhet av den bilen i 5-sits? Det är ju väldigt lockande att kunna stuva in två barnstolar, barnvagnar och hundbur utan att pussla allt för mycket.
En begagnad model Y är det bästa du kan få i den klassen. Inget att tveka på, har själv en mod 3 HL. Hade q4 innan som var ett par 100 tusen dyrare, den var sämre på allt, i synnerhet de egenskaper som är unika för elbil. Lycka till!