Wow! Häftig resa! Helt enig med dig att livet har sina twists & turns men blir oftast bra, fast inte alls som man tänkt det.
Frågan är om man ens kan tänka ut det. Visst man kan ha en plan, en tanke, en riktning … sen kommer livet in och gör det till något annat. Kul och spännande för det mesta ![]()
@Emilio jag tror det är få som följt en plan för sitt liv. Så strunta i att tänka alldeles för långt i framtiden.
Eller som John Lennon sa ”Life is what happens while you’ve been planning” (eller något åt det hållet)
Du har ett yrke nu, vad jag gissar är vid rätt unga år. Bra! Då har du säkrat det. Dessutom inom ett område som garanterat behöver folk.
Det innebär att du kan fundera på vad du egentligen tycker är kul. Kanske något du redan provat men gav upp tidigare eller något helt nytt eller att du vill vidareutvecklas inom sjukvården.
Eftersom du har ett yrke att falla tillbaka på så kan du ju börja på fritiden, och senare chansa och hoppa på något annat (eftersom du kan falla tillbaka på det jobb du redan har).
Många känner säkert en meningslöshet i perioder av livet. Det har jag också gjort då och då. Det är absolut en signal att man behöver något nytt som intresserar en.
I mitt fall så träffade jag min fru, vilket gav mig nya infallsvinklar och någon att diskutera framtiden med. Vi kom gemensamt fram till att vi älskade att resa men att semestrar var för kort, så vi inriktade oss på att söka oss utomlands för att arbeta. Det har gett otroligt mycket, visst professionellt även om betydligt mer än 40 timmars veckor, men framförallt i form av personlig utveckling i form av att uppleva andra kulturer på djupet, lära sig språk, nya maträtter, lära känna nya människor osv.
Själv hade jag inte kunnat från början tänka ut vad jag ville eller vad målet var, eller vad är? Så jag har gjort det som verkade vettigt med en viss tanke på framtiden. Sen kommer livet och stökar till det, så får man anpassa sig till en ny verklighet. Å andra sidan så har man för eller senare haft nytta av tidigare grejer man gjort, även om det kändes misslyckat då. Allt man gjort, lärt sig och provat på, menar jag, att man senare har nytta av, på något sätt som man inte trodde ![]()
Nä nu ska jag sluta ”rambla”. Hoppas det gav dig någon idé och lycka till ![]()
![]()