En sork söker sin FIRE-flock

Härligt! Och grattis till din fina ekonomiska situation :slight_smile:

Det här är inget du efterfrågade, men kom att tänka på pensionen. Med så pass tidig FIRE upphör också pensionsinbetalningarna vilket innebär att kapitalet kanske också behöver täcka upp under pensionsåren?

Bra plan! Som Gunde sa: -De e bar å åk! :smiley: :+1:

Hahaha, jag får mejlen också mest för att ha koll på vad som händer och om det dyker upp något för mig. Men hittills har det mest varit “fine dining” och skidåkning, och då passar jag.

:joy: Jag kom precis på att flockenmotsvarigheten till Svenssonlivets Villa - Volvo - vovve måste vara Täckväst - Thailand - Tesla. :joy: Tack för den inspirationen. Jag tror det uttrycket kommer att bli en del av min vokabulär.

Det är jag med på att ta över en FIRE-fika eller en FIRE-öl en dag. Vi är ganska många i FIRE-svängen som har det så, även om flera verkar leva glada särbolivet.

Det går över. Det är som en avtagande kurva över tid. I början är det naturligt att svänga in dagligen och senare blir det mindre viktigt och de flesta kastar kanske nåt öga i veckan eller så. Men logga in blir snabbt ointressant tycker jag. Man ska ju ändå inte pilla i onödan.

10% Tjockhultare här, och som både slipbit och LevaLivet skrev så brukar en kvartett av oss ses över billig öl på månadsbasis ungefär. Det är väldigt opretentiöst (och täckvästfritt) men jag måste säga att det är skönt att bara få prata lite vardagsekonomi med folk som inte bara himlar med ögonen och mumlar om rikemansbekymmer. Framförallt att få prata om frånvaron av behovet av att inte bränna storkovan bara för att man kan, har varit skönt för min del.

8 gillningar

Hej, ja det stämmer. Jag har faktiskt räknat på det, och kommer att behöva täcka upp lite, men inte alls så mycket som jag trodde.

1 gillning

Hahaha! Det här är faktiskt helt briljant! Även jag kommer nu att anamma detta till min vokabulär :joy: (förlåt alla som detta eventuellt trampar på tårna)

2 gillningar

Jag skulle väldigt gärna hänga med på en billig öl! :grinning_face: Hur kommer jag i kontakt med er?

1 gillning

Är inte så aktiv skribent i forumet men känner igen mig i mycket i den här tråden så tänkte jag borde skriva ett inlägg :waving_hand:

Jag har inte aktivt jobbat mot FIRE men närmar mig 50 ochh inser nu att jag egentligen inte behöver jobba mer, men det kommer ju en hel del funderingar kring det. Har inte heller vänner i samma sits, så ingen nära att diskutera med.

Jag tar gärna en fika eller öl i Stockholm med en eller flera i liknande sits.

3 gillningar

enklast är nog att skicka ett privatmeddelande till @angaudlinn . =)

1 gillning