(En till tråd om) Första miljonen nådd

Då har även jag nått och kickat över 1Miljon! Detta skall firas med en flaska skumpa till helgen! :bottle_with_popping_cork: :clinking_glasses: :money_mouth_face::saluting_face::man_dancing:t2::star_struck:

15 gillningar

Får kosta max 6456 Kr..:zany_face:

10 gillningar

Man får akta sig för att lämna "2 comma club”

1 gillning

Blir dock ingen riktig skumpa, då jag är för snål för det. :sweat_smile:

Det blir en flaska cava eller prosecco, men vi kallar det för skumpa! :bottle_with_popping_cork: :face_with_tongue:

Let’s pop the bottle! :clinking_glasses: :bottle_with_popping_cork: :heart_eyes:

1 gillning

En liten reflektion generellt - att vara “för snål för” är ofta lite negativt laddat, som att man ursäktar sig för världen varför man inte gör något som man kanske borde göra.

En klasskompis på universitetet sa hela tiden att hon var “för snål för/inte hade råd med” vissa saker. Jag kom med lite inspel om att det kanske faktiskt handlade om prioriteringar, och att hon inte VILLE lägga pengar på saker som hon ansåg inte var värt det. Hon blev gladare när hon kände att hon kunde säga att hon inte PRIORITERADE just den saken, istället för att hon var för snål för. Samma handling, olika syn, annan magkänsla.

Med det sagt - Bubblet poffar lika härligt, symboliserar samma bedrift, korken flyger lika långt, och (iaf för mig :wink: ) smakar precis lika gott - nästan OAVSETT vad den heter på etiketten :wink:

Du är inte snål, du har prioriterat vad som var meningsfullt att lägga pengar på. Snål hade varit fun light saft med en c-vitaminbrustablett i, när du egentligen ville ha cava!

Njut av denna bedrift och miljon! Den första av många!!

Hurra! =D

9 gillningar