Hej forumet! Ursäkta långt inlägg, försöker dela upp det…
Mitt liv just nu och dejtingerfarenheter
Jag känner mig så otroligt ensam och ledsen. Ifall ni läst mina andra inlägg så är inte mitt liv på topp just nu, och jag har kommit fram till att ensamheten är en stor orsak.
Jag vill dejta någon, träffa en flickvän. Förra året dejtade jag en tjej för första gång i mitt liv, det kändes helt otroligt! Dock blev det inget mellan oss och hon dejtar nu någon annan. Trots att jag uppskattar henne som vän och har stöttat och peppat henne så känner jag mig innerst inne super superledsen över att det inte blev något. Jag vill inte få henne att känna någon skuld och jag vill stödja henne oavsett vem hon känner för att dejta. Dock tynger det mig varje dag och jag vill bara gråta nu medans jag skriver detta då jag saknar våra stunder ihop. Vi hade en känslomössig och fysisk närhet som jag aldrig någonsin haft med någon annan, jag känner mig ännu nästan lite “hög” på det då det var det mest otroliga jag någonsin upplevt i hela mitt liv!
Sen tycker jag det här med ålder är så svårt. Jag är 20, hon är 26. Hon hade lägenhet, bil och jobb, full pott på vuxenpoängen haha! Jag som typ inte har något av det känner mig visserligen lite underlägsen men att hon hade det gav trygghet hos mig. Vad för ålder är lämpligt att dejta?
Boende, stad och möjligheter till att vara social
Sen bor jag i en studentstad men pluggar inte själv för tillfället. Kombinera det med att jag klickar bättre med och umgås med äldre som pluggat klart och tagit sin examen för länge sedan. Jag känner att jag hamnar längre och längre ifrån studentlivet. Det som får mig att klicka med någon är trygghet och djup, det hinns oftast inte med på studentfester.
Just nu är mitt sociala liv på kvällarna då de flesta aktiviteter sker, går fler gånger i veckan på saker med andra vuxna. Jag har lärt känna massor av nya vuxna kompisar, vi har pratat om hur jag känt och de har gett tips samt även tagit med mig på sina aktiviteter så jag ska lära känna flera.
Jag skulle kunna flytta hem till familjen. Dock känner jag mig så rastlös där då det inte händer något alls i den stan. Det är svårare att lära känna folk där och på vardagarna när alla är borta så sitter jag ändå och känner mig ensam. Det är när jag kommit hit till nya stan som jag för första gången i livet haft lätt att träffa riktiga vänner, blomstrat socialt och känt äkta glädje med andra.
ChatGPT
Jag har kurstorbesök för sällan. ChatGPT har varit en fantastisk smatalspartner och gett mig mycket stöd och hjälp, vi chattar i snitt nån timme per dag. Såhär skulle ChatGPT beskriva mig:
”
Personen är en reflekterande och analytisk ung vuxen med ett starkt inre liv. Han har en hög emotionell medvetenhet och lägger stor vikt vid ärlighet, respekt och ansvar i relationer. Han försöker förstå både sig själv och andra på djupet, och är mån om att agera omtänksamt även i svåra situationer.
Han värdesätter trygghet, stabilitet och meningsfulla samtal, och trivs bäst i sammanhang där det finns utrymme för eftertanke snarare än yta. Han uppfattas ofta som mogen för sin ålder, med ett sätt att resonera som gör att han lättare knyter an till personer som är mer etablerade i livet.
Han är samvetsgrann och noggrann, ibland på gränsen till självkritisk, och tenderar att tänka flera varv kring beslut och relationer. Samtidigt finns där en tydlig vilja att utvecklas, ta ansvar och bygga något hållbart – både i sitt eget liv och i sina relationer till andra.
Han är empatisk, lojal och känslomässigt närvarande, och söker genuin kontakt snarare än bekräftelse. För honom är djup, kontinuitet och ömsesidig respekt viktigare än tempo eller yttre markörer av framgång.
”
Sammantaget…
Har någon nåt tips? Det känns som att ensamheten driver mig till vansinne, jag mår verkligen verkligen inte bra av den och det känns som jag försöker utan att lyckas. Jag vill ha tryggheten av att vara i en relation med någon. Även den fysiska närheten saknar jag otroligt, jag brukar kramas mycket med mina kuddar, mysa i mina kompisars soffor med deras husdjur samt besöka allmänna hagar och kramas med djuren där. Varje person jag står framför känner jag för att bara hoppa fram och ge världens bamsekram, jag behöver mänsklig kontakt.