Jag behöver hjälp då jag har kört fast i ett sidoprojekt som jag sysslat med i några år. Jag arbetar som fysioterapeut och har gjort en liten bok som förklarar varför kroppen känner smärta, anpassad för barn som av olika anledningar lider av långvarig smärta.
Jag behöver vägledning för hur jag nu ska ta detta vidare och hur jag bäst kan söka sponsorer eller kan sälja idéen.
Efter att ha lyssnat och följt Rika Tillsammans så har jag förstått lite sent att jag börjat i fel ände, då jag sköt björnen först och nu sitter på ett fint skinn som jag vill sälja. Men jag vet inte hur eller riktigt vart jag ska hitta köparna.
Anledningen till att denna lilla bok skapades var att jag under min utbildning pratade med en lärare vid programmet som arbetade med barn och där denna idé kom fram pga det bristande utbudet på just detta material anpassat för barn.
Tacksam för tankar och idéer från er sida!
//Rebecca
Är inte en e-bok en bra variant? Det finns ju folk som tjänat hyggligt med pengar på att ge ut sådana. Just mindre fackböcker av mer praktisk typ framstår för mig som den ideala typen av bok att ge ut i det formatet. Vill du sedan öka bokens potential skulle du kunna översätta den till engelska. Det enklaste sättet att göra det vore antagligen att göra översättningen själv och sedan låta någon engelskspråkig person korrekturläsa. Du lär få till det 90% rätt själv och att fixa de sista 10%:en är ändå ett mindre jobb än att göra hela översättningen.
Jag tycker för övrigt att du har börjat i helt rätt ände. Om jag förstår din tanke kring forumet så skulle utgångspunkten ha varit “Hur kan jag tjäna maximalt med pengar?” och att sedan anpassa ursprungsidén till det. Jag ser det som en bakvänd modell och att det rätta är att följa sin grundidé. Om du har rätt i att det här är en nisch där det finns efterfrågan och begränsat utbud så lär du landa rätt oavsett. Är man bra på något brukar det gå hitta bra vägar framåt.