Everydaycard försvinner

Jo, för min del vill jag ha två kort mot samma konto och det går inte med norwegian så det är det största minuset utifrån mitt perspektiv

Toppen! Tack för svar!

Vafan, Preem “beviljade” inte mig kreditkort.

Ansökte med lägsta kreditlimit, har inga betalningsanmärkningar, över medellön, 0.1 credit score i Kreddy-appen. Wtf?

Får väl bli OKQ8 som komplement till Norwegian, då.

Har du många kreditansökningar kreditkort UC då blir det avslag direkt?

Inga öppna, men öppnade ett fåtal tidigare i år som alla sköts och är avbetalade. 0.1% på UC också.

image

Ring deras kundtjänst och kolla varför det blev avslag. Deras etjänst är rätt fyrkantig. Jag fyllde själv i lite för snabbt och hade tydligen råkat fylla i årslön istället för månadslön och fick avslag på för stor diff mot UC…

1 gillning

Precis. Samma sak här fick avslag då uppgiven inkomst diffade mot deklaration föregående år. Löser sig genom att de tar stickprov på inkomst…

1 gillning

Tips: du kan lägga till samma kort i din frus mobil (tex Apple Pay), så slipper du krångla med extrakort och avgifter etc.

Ah kanske det som sket sig då, nytt jobb som knasar till årssiffrorna

Jag har också haft EveryDayCard. Ansökte om Preem, då det gav mest för mig, då jag inte reser.

Inga problem att få igenom min ansökan om X kredit. Ingen stor lön. Däremot tyckte jag de frågade om mer saker än vad andra kreditbolag gjort. Kanske därför som vissa blev nekade?

Blir att byta till ett Preem Mastercard och Amex blue för mig, har haft everydaycard i flera år så riktigt segt att det försvinner.

Någon som kan bjuda på en inbjudningslänk till Amex blue?

Carpay! Bättre än preem. Se motivering ovan i tråden.

1 gillning

Vi diskuterade tidigare att Preem skulle vara gratis men ska man inte tolka detta som om det faktiskt är en avgift på Preem-kortet?

“Preem Mastercard Medlem* är en löpande kontokredit med en månadsavgift på 29 kr. Vid betalning av den totala skulden varje månad med e-faktura utgår ingen ränta eller aviseringsavgift (aviseringsavgift utgår med 25 kr för pappersfaktura).”

Tänker att månadsavgiften (29:-) är obligatorisk och att det inte är samma som aviavgift.

Det är om man väljer alternativet “medlem”, vilket ger större drivmedelsrabatt än gratis alternativet.

Ahh, då förstår jag. Tack!

1 gillning

Har jämfört olika alternativ nu och verkar vara Amex blue som passar för oss också, särkilt då extrakort är det viktigaste för oss. Tänker att där amex inte tas emot så får man helt enkelt ta betalkortet.

Vill någon skicka en inbjudningslänk till trådskaparen också?:smile:

1 gillning

Vad gör den där inbjudningslänken för nytta?

Den inbjudne och den som bjuder in får 420 kr vardera i återbäring
Max en inbjudan per år och den inbjudne måste handla för minst 10000 kr

1 gillning

Jag kommer också sakna Everydaycard. Efter egen research kommer jag liksom andra i tråden köra på kombinationen Amex Blue i första hand + Carpay i andra hand för butiker som inte tar Amex. Carpay kommer jag köra via Curve för gratis valutaväxling.

Om någon har inbjudan till Amex tar jag också gärna en länk :slightly_smiling_face:

EDIT: Tack, fått länk!

Kan vi komma överens om att köra inbjudningar i den här tråden istället?

Bevakar den här tråden för att höra om erfarenheter av avslutningen av Everydaycard och känner mig lite spammad just nu… :roll_eyes:

3 gillningar