Få 3-månadersräntan sänkt - utsikter?

Man har inte rörlig ränta, detta är bara ett slarvigt talesätt. Räntan binds 3 månader i taget.

Ränteskillnadsersättningen brukar sällan bli några jättebelopp. Betalar SBAB ränteskillnadsersättningen så gör man säkert en bra affär ändå, eftersom man får en ny kund.

3 gillningar

Tack för svar, ja bra att veta inget jag hade koll på.

Kan snabbt se att SHB, LF, Nordea, Skandia, Swedbank, ICA Banken,SBAB, Stabelo inte tar ränteskillnadsersättning på 3-månaders bolån.

Kanske enklare att hitta de banker som gör det och undvika dem?

Oftast är det ju småbelopp, så i stället för att irritera kunden väljer man tydligen att låta bli att ta ut beloppet.

De verkar inte direkt rädda för att irritera kunden dock. Jag fick precis avi om första dragningen av pengar för ett nytt lån hos Swedbank. Ett papper som informerar mig om att pengarna kommer att dras från det föranmälda kontot den 28 november. Avikostnad 90 kr.

3 gillningar

Dras det från ett konto är väl kostnaden 0 kr? Kontakta kundtjänst.