Man har inte rörlig ränta, detta är bara ett slarvigt talesätt. Räntan binds 3 månader i taget.
Ränteskillnadsersättningen brukar sällan bli några jättebelopp. Betalar SBAB ränteskillnadsersättningen så gör man säkert en bra affär ändå, eftersom man får en ny kund.
De verkar inte direkt rädda för att irritera kunden dock. Jag fick precis avi om första dragningen av pengar för ett nytt lån hos Swedbank. Ett papper som informerar mig om att pengarna kommer att dras från det föranmälda kontot den 28 november. Avikostnad 90 kr.