Dvs alla kapitalister är skurkar förutom Buba-nuel?
Managment konsulten pratar om lurendrejeri ![]()
Tycker det här är en väldigt bra redogörelse från Jonas Olavi EXTRA: Händelserna som ledde till Ilija Batljans avgång | EFN Marknad special - YouTube
Känns som en rättvis sammanfattning, belyser utmaningarna utan att överdriva. Även Jonas ger cred till hur IB talar och uttrycker sig när han argumenterar för sin sak som ni kan höra i klippet.
Klart är att det finns väldigt stora värden i SBB.
Ännu klarare är att det finns väldigt stora skulder i många olika former.
Ska samtliga skulder betalas så återstår sannolikt mindre än ingenting!
Oj det låter dramatiskt, vad baserar du ett sådant påstående på?
Att SBB har en högst betungande skuldbörda bör väl inte vara en nyhet ens för Baba_Nuel?
Det var inte det du skrev. ![]()
Jo om du bemödigat dig med att läsa så skrev jag att " det finns väldigt stora skulder i olika former."
Exakt hur stora och betungande dessa skulder och åtaganden är finns det delade meningar kring.
Jag frågade om den här biten:
“Ska samtliga skulder betalas så återstår sannolikt mindre än ingenting!”
Trodde det var underförstått.
Vad baserar du den kommentaren på?
Att du inte har vett nog att skriva vad du tänker kan jag tyvärr aldrig hjälpa dig med.
Du kanske skulle ta och fokusera på en aktie som du tycker om istället för att förpesta tillvaron för oss som är intresserade av SBB. Det är ju inte direkt så att du tillför något, vi vet att du avskyr bolaget och allt runtomkring. Det har framkommit med all tydlighet. Med tanke på mediadrevet som varit finns det knappast en enda svensk kvar som inte har blivit informerad om utmaningarna och riskerna i bolaget.
Alternativt kan du kanske svara på frågan istället för att bortförklara din kassa läsförståelse med att ifrågasätta mitt vett. ![]()
Vilket slut den här sagan får kommer visa sig i sinom tid. Ha nu lite tålamod och låta oss följa hur det här utspelar sig i lugn och ro. Jag har varit väldigt tydlig med min horisont, jag oroa mig inte för att kursen rör sig kraftigt uppåt eller nedåt. Finns inget du kan säga som stör mina beslut eller min strategi. Handlar inte på känslor eller dina krassa kommentarer. ![]()
Det är inte alla som “ger cred” till IB.
“Finansinspektionen (FI) ska undersöka om fastighetsjätten SBB brutit mot vissa regler i sin redovisning under 2021.”
SBB har varit minst sagt innovativa på många områden inom redovisning.
Frågan är om SBB varit alltför innovativa och också brutit mot reglerna?
Det är väl OK och högst förståeligt att IB har många kritiker i dagsläget.
Vi får se vad deras utredning resulterar i.
Marknadens dom är hård idag.
Minus 15%.
Spelar inte så himla stor roll vad FI utredning kommer att utmynna i.
SBB kommer fortsätta att leverera dåliga och sämre nyheter också framöver det är mitt tips
Vill flagga för att jag inte vill ha personagrepp på Ilja Batlan i forumet. Diskutera gärna aktien, men gör det sakligt utan att gå till personangrepp, påstå att saker är brottsligt eller liknande. Tack på förhand.
Får man vara lite dryg och påpeka att hans namn stavas Ilija Batljan?
När kommer smällen i fastighetssektorn? Kan inte vara långt kvar nu.
Allt fler fastighetsbolag får sina kreditbetyg sänkta till skräpstatus.
Avser konkurser, uppköp och nyemissioner. Vid stora förluster kan bankerna börja skaka. Bankerna säger alltid de är säkra. Sen går de i konkurs och försvinner över helgen, såsom Credit Suisse och de amerikanska bankerna. Det är otroliga historiska världshändelser då man funderar lite över vad som egentligen har hänt.