Tror inte det är möjligt i gratisdelen.
Tror att du har fel. Jag har inget kort registrerat hos Microsoft och det är inte heller på mitt konto som köpet har skett. Mitt Microsoft-konto har 2FA med Microsoft Authenticator och betalning sker via Paypal (som också har 2FA).
Köpet (vem det nu är som har gjort det) har inte triggat SCA. Först gjordes ett köp på 199 och sedan på 4000.
Aha, okej jag missförstod. ![]()
Jodå jag har gratis varianten… Gå under målfliken och skapa ett sparade 
Jag använder P.F.C. de gånger jag är lite osäker på hur mina uppgifter hanteras online. För bara över den summa som jag handlar för. Annars är kortet nollat.
Men oftast är det betalning via Klarna-faktura som gäller. Då är det lätt att avbryta betalningen om man inte fått sina varor. Se bara upp så du inte råkar få avbetalning och blir debiterad extra avgifter. Klarna har ju varit luriga där.
Är det verkligen ett separat konto? Ser mer ut som jag bara skapar ett… mål? En av perksen med att betala är ju också att få tre konton, och mål kan du skapa hur många som helst. Jag tror du har missförstått 
Edit: faktum är att du har missförstått: att ha ett extra konto kostar 9kr/mån eller om du köper premiumpaketet får du tre konton.
Det är inte olika konton men det är ändå separerat från delen som kortet är anslutet till.
Jag förstår hur du menar men jag måste ändå ta ut/flytta över till kontot för att kunna använda pengarna med kortet.
Bra nyheter! Då är ju pengarna skyddade från kortet trots att de inte finns på ett annat konto. Goda nyheter! 
Petar in en fråga här, då det är på samma tema.
Fick inatt ett sms från Swedbank om att mitt Debitkort spärrats. Trodde först det var bluff, men samma information står på min sida i Swedbankappen.
Jag har i princip aldrig mer än 200kr på mitt konto som kortet är länkat till och inga pengar verkar ha dragits.
Hur vet banken att mitt kort behöver spärras? Detta är första gången det händer för mig.
Sen kanske det har ett samband, jag misstänker att mitt telefonnummer och min mail sålts till bedragare.
Senaste 2-3 veckorna får jag ca 5-10 samtal eller sms per dag från nummer som min Truecaller app flaggar som röda. Några bluffmail smiter igenom googles filter, men det är inte så jobbigt. Men har fått tysta nummer från okända för att inte bli tokig.
Kanske uppgifterna för mitt bankkort läckt också?
Har en spärr i Klarna, så bank id krävs, tror även jag gjorde en spärr hos skatteverket för ett par år sen, för att försvåra id kapning.
Är det något mer jag kan tänka på?
Slå på adresslåset hos Adressändring så att ingen kan adressändra eller eftersända din post.
https://www.adressandring.se/vara-tjanster/adresslaset
Tack för tips! Fixat nu!