Favoritöl för närvarande

Karlovacko funkar perfekt på sommaren

2 gillningar

Paulaner Muncher hell. Ljus tysk lager i det vädret vi har nu.

Finns många bra öl. Men just idag är en ljus perfekt

2 gillningar

Efter gräsklippning: en lättöl under tiden mästerverket beskådas
På uteserveringen: en lätt och svalkande Guinness
Hemma i soffan: En riktigt mustig imperial stout

Tycker inte det är så jävla noga längre med vilken öl jag dricker. Blir nuförtiden för det mesta nån ljus lager. Sen finns det ju vissa tillfällen annat passar bättre. Kan vara gott med Guinness ibland, eller nån ipa, eller julöl, eller oktoberfestöl. Försöker dock hålla nere alkoholhalten både för smakens skull och för att jag inte vill bli påverkad i onödan

1 gillning

DAB och Jever är klara sommarfavoriter.
Annars är St Peters cream stout min all time favourite.

Oppigårds East India Pale Ale (drickes bäst iskall vid grillen)
Poppels Passion IPA (drickes bäst iskall vid grillen)
Warsteiner Pilsner (drickes bäst iskall vid grillen)
Weihenstephaner Weißbier (Helles, hefe, annars får det vara. Men drickes bäst iskall vid grillen)
:nerd_face:

Det här kan vara den optimala törstsläckaren när man känner för nåt alkoholfritt:

1 gillning

Riktigt fin sommaröl.

Asahi för evigt. IPA avskyr jag.

2 gillningar

Stella Artois och Sapporo är mina favoriter.
En alkoholhalt runt 5% är nog lagom.
Extra stark la jag på hyllan för länge sedan då det visade sig att Extra stark + Cykel = Problem.

1 gillning

Jag la cykeln på hyllan istället :wink:

3 gillningar

Tycker om Budvar, Kanon öl. :slight_smile:

Jag dricker mest Burgenfels 2.8% (ICAs märke) för att slippa bli full. Men om man är utan småbarn och andra plikter så är en Leffe inte fel. Eller pilsnern Jever om det är varmt kanske?
Ni som dricker Arboga 10% skämtar va? Köpte en sån på skoj till kräftskivan och det var bara min härdade kära gamle mor som kunde dricka upp den.

1 gillning

Stor igenkänning på detta, brukar vara en klassisk inkilning / svensexa öl men att frivilligt hälla i sig det… :joy: Tur smaken är delad!

Spännande tråd för lite inspiration för sommaren.

1 gillning

Efter att Arboga 10.2 serverats som en utmaning ett antal gånger är det numera möjligt att få ned en utan grimaser eller kväljningar.

Vem vet, om 20 burk kanske det är en favorit.

1 gillning

Jag fortsätter dricka den ukrainska ölen Obolon ända tills ryssvinen lämnat Ukraina. Bör väl också påpekas att ölen är god.

9 gillningar

En del bra insikter här: Godaste ölen under 12:- med Edward Blom - YouTube.

De godaste enligt testet:

Jag har smakat dem och kan intyga att de var toppen. Dock kostar samtliga nu över 12 kr (10 månader senare) :slight_smile:

1 gillning

Idag gick det äntligen att beställa Carib! Jag hann inte få det till min första semesterdag, idag :smile:, men förhoppningsvis kommer det nästa vecka.

Min favorit är från Brew York
Och heter “With A Spoon” smakar enligt bolaget Nyanserad, söt smak med inslag av jordnötssmör, kavring, mjölkchoklad, smörkola, kaffe och kryddor.

1 gillning

Gillar inte öl så värst mycket men Pistonhead Haze lager tycker jag är ganska god!

Länk till systemet