Favoritöl för närvarande

Vilka öl gillar Ni för tillfället?

Personligen här så slinker det onekligen ned en och annan Poppels IPA Pine vid valda tillfällen.
Tycker det är fantastiskt gott i värmen.Bra beska och smak av Tall.

En stadig sommarfavorit är och förblir Jever.Pilsners Beaujolais Noveau.
En öl som aldrig sviker.Återigen bra och lagom beska.Iskall underbar vid plus 20C.

1 gillning

Funkar till allt:

3 gillningar

En varm sommardag dricker jag gärna Carib. Kanske inte världens roligaste öl men bra törstsläckare och påminner mig om ett besök på någon härlig strand i Västindien!

Brukar beställa en låda till sommaren men tyvärr har den varit slut hos leverantören en tid nu så det finns risk att jag blir utan i år!

Åbro 7,3 i grön flaska…

1 gillning

Klart min favorit nu :beer:

Peroni :heart::heart::heart::heart::heart:

2 gillningar

Corona - det återupplivar en massa härliga minnen från mina resor till Mexico.

3 gillningar

Stigberget ÖL tycker jag är väldigt välbryggd. Bra pris också.

5 gillningar

Patronus just nu. Helt OK, men ingen Franziskaner. Väldigt prisvärd :slightly_smiling_face:

Bara holländskt och belgiskt så la trappist, brugse zot, la chouffe… men en Leffe Blond blir alltid rätt…

3 gillningar

Är i Grekland nu, väljer Mythos dagligen. Rödvinet i Grekland lämnar övrigt att önska tyvärr.

1 gillning

Semesterkänsla :beer:

2 gillningar

Är putt över att Purkmistr försvann. Den var bra. Av svenska ölsorter är Poppels Session IPA en favorit. Är i Grekland nu och här dricker vi Kaiser Pilsner. Det är en bra sort från det lokala sortimentet.

Får tag i en del polsk öl via jobbet. Tatra, zubr, tyskie, zywiec är perfekta lageröl :+1:

1 gillning

Fantastisk tråd! Själv ska jag testa Jai Alai till middagen.

Vad har ni för användarnamn på Untappd?
(Untappd är en app där du dokumenterar, betygsätter och fotar dina smakupplevelser. Mitt är Viktolicious)

1 gillning

Gillar ljus lager och IPA.
Mest blir det nog Eriksberg, originalet och karaktär. Ibland köper jag Gambrinus också.
När det gäller IPA finns det mycket gott. Brukar prova runt en del. Poppels , ST Eriks, Vareböke Småland pale ale.

Mörk, stark, belgisk… gärna trappister som Westmalle och Rochefort. Mums!

3 gillningar

1 gillning

Omnipollo Noa Pecan Mud Cake

7 gillningar

Jämtlands Bryggeri Steamer

2 gillningar