Feedback kring podden | Informativa vs mjuka avsnitt

Det är bra med en mix ja. Men precis som sagts innan tycker jag det blivit mindre och mindre mix. Färre och färre informativa avsnitt. Även gästavsnitten blir mindre informativa och mer personporträtt. Inte för att det är dåligt. Men en trend likväl.

Det saknas inte ämnen för informativa avsnitt. Skumma igenom tråden. Vilket ämne skulle du gärna se oss göra ett avsnitt om?

Avsnitt om hur man kan öka sin inkomst är alltid välkomna, tex karriärs planering för outbildade. Olika möjligheter att byta eller accelerera sin karriär.

Företagande. Hur går man till väga när man startar AB. Hur redovisar man inköp av maskiner, förbrukningsmaterial, lön, mm och försäljning av produkter och tjänster.

Ett nörderi avsnitt om elmarknaden, rörligt, fast, timpris, solcells kalkyler, elbilsladdning, mm.

Hur kan man ägna sig åt dyra hobbies till ett överkomligt pris? Golf, segling, motorbåtar, sportbilar, motorcyklar, resor, mm.

Det funkar också med gästavsnitt men någon väldigt inbiten Skogstomten-figur inom nästan vilket område som helst. Tex något av dem ovan.

Om Jan tycker de informativa avsnitten är gjorda så är det inte för att det saknas uppslag, utan för att han inte tycker de verkar genomförbara eller roliga att göra. Vilket är helt ok. Det är hans podd.

Men jag får säga att jag saknar de ljupdykande avsnitten där Jan gjort research på något ämne. Avsnitten brukade va en väldigt lärdomsfull timma. Nu är det mer en trevlig underhållningstimma.

7 gillningar