Helt rätt. Jag överlämnade kontrollen till min snickare. Nästa gång får jag vara mer noggrann och granska själv. Såg det som att jag köpte en tjänst (både av butiken och av snickaren) och förlitade mig på att allt skulle stämma efter genomgången kontroll.
Skulle isåfall försöka komma upp ett steg i hierarkin. Kvik går trots allt miste om pengar bara för att deras säljare slarvar. Här hade de öppet mål på en upsale och missade helt. Skulle sikta på att få goodwill-rabatt på toppskåpen.
De är synd att de vart som de vart då…
Bra att ha en dialog innan å så alla har förstått vad man vill så de blir rätt…
Passbitar används för att få dom sista centimetrarna att passa… Eller så höjer man skåpen några cm… De går alltid å fixa till så man är nöjd…
Attans trist att de vart så att de inte går å lita på andra…
Fast om butiken ändrar i ritningen som de fått från snickaren, som var den som först skrev in måtten i, tycker jag att butiken har ett ansvar att vid presentationen för kunden också påtala de ändringar man gjort och förklara varför. Något som jag tycker vore självklart.
Om butiken inte berättar om att de gjort ändringar är det väldigt lätt hänt att kunden tror att snickarens mått fortfarande är med, att det mest handlar om att formellt godkänna.
Men jag kan hålla med om att man alltid har ansvaret att titta igenom det man godkänner. Men det kan vara svårt att förstå om man inte är duktig på området och butiken dessutom inte informerar om gjorda ändringar.
Hoppas ni hittar någon godtagbar och inte för dyr lösning.
Jo de är därför man bör dubbelkolla allt innan godkännande…
De bästa vore å komma överens med snickaren å butiken…
En bra lösning vore att butiken säljer extra skåpen för inköps pris å snickaren monterar dom för ett klart reducerat pris…
Alla kan göra fel, men den stora frågan är hur man rättar till felen…
Hade jag haft facit i hand skulle jag gjort annorlunda.
Kunde inte i min vildaste fantasi tänka mig att man inte följde måtten. Och trodde på både snickare och butik när jag frågade om allt stämde. Vanligtvis kontrollerar jag allt men nu förlitade mig på andra eftersom detta inte ligger inom mitt kunskapsområde.
Visst är det så. Kommer säkert bli bra i slutändan.
Ja vi ser vad som sker i det närmaste efter konversation. Jag hade tänkt byta mitt badrum men det blir förmodligen inte Kvik.
När jag gjorde lumpen fanns det här talesättet som känns som att det går att applicera även i vanliga civila verkligheten: förtroende är bra, kontroll är bättre.
Mycket bra.