Lite kort hur jag och min kollega arbetar som jag tror är relativt unikt i hantverkarbranschen.
vi jobbar som snickare oftast med gamla hus och gör en del snickerier som fönster, dörrar platsbyggda möbler och kök.
Blir nyfiken på andra hantverkare hur jobbar ni?
Ni som är våra kunder hur skulle ni vilja att vi jobbar?
såhär jobbar vi iallafalll
Vi jobbar aldrig med offert
Bara orättviat mot kunden om en är seriös. Vi kan ibland säga ett pris mellan tummen och pekfingret men inte mer än så. När kunden lägger till eller ändrar något så är det inga frågetecken vi bara gör det och som alltid så smidigt som möjligt för kundens bästa.
vi har inga påslag på material
kunden betalar samma pris som vi betalar vilket nästan uteslutande är billigare än kunden kan få tag i och bättre kvalite. Grovbyggmaterial som reglar, råspont och skruv ligger vi oftast 2/3 till 3/4 av byggmax priser. När vi ska ha finare material som de vi bygger kök eller fönster av så letar vi oftast efter bästa material och priser. Vi har många kontakter runt om i landet för sådant. att lägga på hanteringskostnad är väldigt märkligt i min mening då kunden redan betalar mig per timme när jag står och beställer material.
Kunden betalar oss när vi jobbar med deras projekt
Eftersom vi fakturerar för alla timmar vi jobbar med kundens projekt inklusive de timmar vi planerar och beställer material och dylikt så betalar du helt enkelt för det arbete vi gör varken mer eller mindre.
våra kunder är oftast väldigt nöjda/ förvånade vad vi hinner på dagarna när de är på jobbet.
Ett jobb i taget
Detta kräver lite planering från vår sida då vi jobbar med andra hantverksgrupper som rörmockare, elektriker, plåtslagare och målare så vi inte behöver vänta på någon annan i något skede.
även material behöver planeras i förväg så vi aldrig står utan material mitt i ett bygge.