Jag arbetar som konsultsjuksköterska via ett bemanningsföretag vilket oftast innebär uppdrag som sträcker sig i 2-3 månader.
Så som det fungerar är att man söker de uppdrag som kommer ut som man själv tycker ser intressanta ut. Utan sysselsättning, ingen lön. Det finns uppdrag inom olika verksamheter ex. sjukhus, inom hemsjukvård, vårdcentral och på olika boenden.
Jag blev upplyst om ett uppdrag från mitt bemanningsföretag som skulle ha varit inom en typ av verksamhet som jag arbetat tidigare. Jag accepterade och skrev på kontrakt. Kontraktet specificerade bara att det skulle vara inom kommunal verksamhet, ungefär…
Framspolat till uppdragsstart:
Lång historia kort så infinner jag mig på den, av mitt bemanningsföretag, förmedlande verksamheten men väl där visar det sig att det är helt fel. Jag ska vara på en annan fysisk plats, inom en verksamhet som jag inte har erfarenhet. Bemanningsföretag skriver att de tar fullt ansvar för att fel har gjorts men skriver i samma meddelande att “fel händer".
Verksamheten är bemötande och är bara glada över att ha någon där som kan ersätta personalen som slutar. Bemanningsföretaget verkar hoppas på att jag bara ska köra på.
Jag TROR att jag kommer klara av att bedriva säker vård men får 3 dagars intro och sedan är det bara att köra.
Allmänna tankar?
Mvh