Hej tänkte försöka mig på att sälja mat på lite olika festivaler runt om i landet men finns det nån kotte här som har gjort det innan ? Vem ska man kontakta för att få tillstånd att sälja ? Var hittar jag lista på alla festivaler som jag kan sälja mat i ? Jag känner ju till några kända festivaler men vill liksom sälja hela sommaren så behöver veta så många som möjligt.
Hej, jag har haft liknande frågor och ett ställe jag hittat var https://www.nyforetagarcentrum.com/
Där har de rådgivning via zoom, och checklistor man kan fylla i för olika verksamheter man funderar på att starta, och då får man ett autogenererat svar på vad man bör kolla upp och var. En början i alla fall!
Tja!
Jag har gjort det i två somrar.
Det är arrangören som har alla tillstånd och även de som tar betalt och tilldelar plats. Det du behöver ha är miljö och hälsa som har gjort visit eller så kommer de göra visit eller så slipper du det… Men man får vara beredd på att det kan hända. Inga stora saker.
Ren kartel bildning på såna ställen… Man kommer överens vad en portion kostar och vad man tar för dricka och sedan kör man.
Bäst är musik festivaler, de har sällan mat och sällan konkurrens…
Se till att ha tillräckligt med drickor (kör vanligt sånt som folk dricker dvs krångla inte)
Och ha nåt annat än hamburgare och korv, folk är rätt trötta på det men inte för konstigt som vego Kambodja gryta med nån svamp…
Jag körde crepes 3 olika med mat 3 olika som dessert, kyklimgspätt pommes och fisch&chips.
Gör rejäla portioner, folk kommer tillbaka. Och äter för det mesta 2 gånger / kväll
Skaffa en kortläsare oxå.
Och va två stycken en gör mat andra tar kassan.