Hej RT!
Är idag heltidsanställd i ekorrhjulet inom “IT” på ett storföretag och känner att jag i längden inte kommer palla det här. Det är inte så mycket p.g.a branschen i sig utan att jag inte pallar anställning i ~35 år till… Oavsett om jag skulle konsulta åt företaget i fråga. Don’t get me wrong, det är så jäkla bekymmerslöst, lätt och cashen rullar ju in. Men booooring ![]()
Jag vill ju se till hela verksamheten och känna att jag har någon slags kontroll över saker och ting. Det spelar ingen roll om jag vore civilingenjör, bilmekaniker, IT-tekniker eller sjuksköterska. Jag är trött på själva fotjobbet som enda arbetsuppgift och att ha en död vinkel upp i organisationen…
Jag har länge funderat på det här med hur dålig service och/eller produkter man dessvärre får inom rätt banala branscher i Sverige… Allt från bilhandlare, restauranger, frisörer, butiker, caféer, you name it!
Jag har aldrig gått någon kurs i försäljning, kundbemötande eller liknande… Men likt förbannat vet jag helt säkert att jag skulle klå det stora flertalet småföretagare där ute i bemötande enbart på sunt förnuft! Som kund blir man emellertid helt ställd över hur lågt ribban är satt, tyvärr ![]()
På jobbet idag är jag en glad skit som hunnit doppa tårna i ledarskap, och jag har väl lite för sent i livet kommit underfund med att jag är naturligt helt OK på försäljning också. Med någon kurs eller två i bagaget, sunt förnuft, och lite driv, är jag säker på att jag hade kunnat starta någon enklare verksamhet och få igång något på sikt iaf ![]()
Frågan är bara inom vad i så fall?
Och vad som har låga uppstartskostnader, samt som jag skulle kunna göra på helger och annan ledig tid till en början? Jag vore väldigt tacksam för all typ av brainstorming ![]()
Jag har just nu siktet inställt på någon typ av gatukök/foodtruck som (särskilt i dessa tider) försöker undercutta konkurrenterna prismässigt med bibehållen kvalitet/bemötande etc. Då jag gillar matlagning (om än är outbildad inom det) och inte är främmande att laga enklare husman, som jag ofta tycker saknas i utbudet! ![]()
Ordet är fritt! ![]()