Finansiera pool. Hjälp mig tänka?

Vi byggde sommaren 2018. 6,5x3,5 med tak och LVVP. Basic. Kostade drygt 400k med hjälp till allt. Viktigare än finansiering är att välja en bra leverantör. Vi hade lite av ett mardrömsbygge som slutade i tvist. Kan ni hitta en pålitlig partner som kör helentreprenad så skulle jag rekommendera det. Det var otroligt mycket jobb och slitigt att ha det uppdelat och tog i princip hela sommaren i anspråk.

Vi finansierade via banken genom att utöka bolånet. Vi betalar tillbaka det på fem år.

För oss så höjdes värdet betydligt mindre än kostnaden. Kanske 150k utav 400k.

Att sälja pool är enkelt. Att leverera ett bra resultat och hålla en massa byggen igång under en begränsad tid är mycket svårt. Har de ingen projektledare så skulle jag dra öronen åt mig.

Skulle jag ha gjort om det så skulle jag ha letat efter en byggare som hade byggt termopooler med XPS block tidigare. Liten reservation för tillgång till betong i sommar samt pris på denna. Har ni rätt markförhållanden och grundvatten som inte är för högt så hade jag övervägt en glasfiber eller PP-pool.

Vi är dock väldigt glada för att vi har en pool. Jag var skeptisk till att köpa tak men vi badar nog 80% med taket på och 20% utan. Vi hade leverans försening på taket så fick prova på standardöverdrag och det var Ingen hit. Svårt med spontanbad. Väldigt tryggt för smånosar med tak också.