Hur tänkte du där? “alla försäkringar är en vinst för försäkringsbolaget”
Om du var 100% garanterad att få betala mer i avgift än du fick ut så hade väl tanken med en försäkring fallerat något?
Hur tänkte du där? “alla försäkringar är en vinst för försäkringsbolaget”
Om du var 100% garanterad att få betala mer i avgift än du fick ut så hade väl tanken med en försäkring fallerat något?
Jag menar bara att försäkringar är en produkt som alla andra. Har du råd att låta bli att köpa den är det oftast billigare i längden, även om du någon gång ibland åker på en ekonomisk smäll pga otur.
Har inte haft en armbandsklocka sen batteriet dog på min Garmin 405. Även om jag använde en skulle det aldrig falla mig in att lägga så mycket pengar på en klocka att jag vore rädd för att använda den. (Jag fattar faktiskt inte alls vitsen med dyra klockor, en dyr bil är väl iallafall oftast kul att köra men vad får man av en dyr klocka?)
Men du är ju 100% garanterad att få betala mer i premie än vad du får tillbaka, i snitt. Tanken är ju att betala för att minska volatiliteten om du inte kan hantera den.
Vi är alla olika. Vi gör olika val.
Hade en modern DJ och en explorer ii. Satsade på att hemförsäkringen skulle täcka ev problem, framförallt rån, tänkte inte att jag skulle tappa dem.
Behövde aldrig prova det.
Köpte dem för tot ca 100k, sålde för 130k. Så vad en klocka kostar vet man först när man säljer dem. Såldes på grund av karpaltunnelsyndrom, så kan/kunde inte bära klocka.
Jag har fyra klockor till ett värde av ca 2 mkr. Har ingen extra klockförsäkring. Resonerar som så att risken för rån/stöld/förlust är liten, och skulle det trots allt ske så är det förstås väldigt tråkigt, men ingen katastrof. Får köpa ny eller klara mig utan (sannolikast…).
Jag gillar ju låg burnrate som låg el och annat tråkigt. Lägger hellre på roligt.
Kanske ska säga upp klockförsäkringen. 8000:- mer till roligt.
Får se hur jag gör. Vill ju ha en ny klocka också. ![]()
Har 3st Rolex och en Omega men det känns inte värt med försäkring. Hemförsäkringen täcker en viss del. Låser in dom i vapenskåpet om jag reser bort en längre tid.
Mina bor i vapenskåpet alltid, undantaget den som sitter på armen förstås.
Ja. I snitt ja. Det är något helt annat än “alltid”.