Om man skulle vilja dricka något annat än Coca-Cola eller Pepsi, vad funkar då? Butikskedjornas egna alternativ verkar inte vara några höjdare. Finns det något substitut till rimligt pris?
Cuba-Cola och min favorit tyska Fritz-Kola!
För ett tag sedan hade Willy:s klipp på Cuba Cola, så jag dricker det nu. Jag hoppas att Spendrups kommer att fortsätta ha bra erbjudanden på Cuba Cola (ca 4 kr för en 33 cl burk). Annars när du är i gränsbutiken kan du hitta danska Jolly Cola för drygt 3 kr för en 33 cl burk (hos Calles).
Kranvatten?
Lidls cola är ett bra alternativ.
Det fanns en klar cola i Danmark förr. Skumt.
Dessutom topptestad i Kamratposten
Och typ bottentestad i GP. Där fick däremot Eldorado bra betyg. Kanske ska testa den.
Ja, det också. Men inte som alternativ till cola.
Fritz-Kola… hittar man möjligtvis den på plattan?
Det var länge sen, på 80-talet. Det var endast Brugsen (Coop) som sålde den om jag kommer ihåg rätt. Jolly Cola är adekvat med Yankee cola och har varit på den danska marknaden längre.
Okej, kollade på interweb och det fanns en limited edition “Hippie-läsk” i 2016:
Kanske det är tid att besöka Danmark? Hittade en vit cola från Hancock bryggeriet.
Lidls cola smakar som (jul/påsk/whatever)must.
Jag och 3 andra gjorde för några år sen ett blindtest på alla cola vi hittade i butikerna vid den tiden och den som vann var faktiskt oväntat Premiercola. Tror det är willys märke.
vad kom sist? allt med sötningsmedel…
Varför vill du undvika just de amerikanska colorna (substitut)?
Allt?
Aha, du menar specifikt Cola. Det mesta isf, eftersom den Vinländska inte är särskilt unik eller god öht.
Hehe… men den som avses brukar finnas på Soda Nation vid Tjärhovsplan, för de som har sådana böjelser.
Men jag, Fritz är bra för att vara cola.
De verkar ha ändrat smaken tyvärr för ett par månader sen! Inte alls lika god längre (ska dock prova en gång till så det inte bara var fel på sändningen, men hört fler som sagt samma). Annars lätt min största favorit-ersättare
Premieres zero cola är godare än cola zero och innehåller mindre coffein, stark favorit!!
Jag tror inte det spelar så stor roll vilket alternativ du väljer för du kommer vänja dig vid smaken efter hand och det nya märket du valt kommer då vara det som du upplever har ”den rätta colasmaken”.