FIRE-kalkylator som tar hänsyn till data från minpension.se?

Personligen har jag gjort det lite enklare för mig i ett tool som jag har. Jag kvantifisera alla mina “tillgångar” , i detta fallet, Fritt, ISK, KF, ITPK, PPM, Privat pension, lån mm. (aktie och fonder och andra delar) och sedan sätter jag in detta i mitt tool, och till detta säger jag hur länge till jag vill “spara” till (läs då även in jobba), hur stor värdeökning jag har i snitt från nu, när jag skall börja betala ut pengar till mig, och vad som kommer bli snittskatten (Då Pension har jag ju ca 30%, ISK, KF 0%, och övrigt så har jag ca 15% totalt kapital, dvs 30% av vinsten) till detta komplettera jag med vad jag vill ha kvar den dagen min beräkning skall avslutas (typ dör)
och toolet räkna ut hur det ser ut för mig (efterskatt per månad) (till detta så sänker jag faktiskt mina behov som vid 80 resp 85)
Addressen finns i en annan tråd i här, men jag kan skicka upp den igen (Toolet har betydligt mer funktionalitet för att ha koll på fina finaser, men mer om detta någon annan gång kanske)

1 gillning