Ja exakt, att kunna ägna mer tid åt sådant man tycker är roligt istället för att lägga större delen av den vakna tiden på att göra något åt någon annan. Det tycker jag är en utmärkt bra sammanfattning till varför många, vi själva inkluderade, satsar på FIRE. Alla familjer är olika, och jag vet inte hur @janbolmeson får vardagen att gå ihop då han verkar jobba kopiöst mycket och har två barn. Kanske ett poddavsnitt om “life-hacks”, hur man kan frigöra mer tid? En dammsugarrobot sparade t.ex. extremt mycket tid åt oss. Au-pair är bara att glömma med vad de kostar, mina föräldrar är 80 år och kan inte göra speciellt mycket med barnen. Fruns föräldrar bor 700 mil härifrån och har även de haltande hälsa och har endast rest hit en gång (vilket var guld värt, de tog i princip hand om allting).
Vi har inte kommit på något annat sätt än att det är jobbet som måste stryka på foten, om vi ska ha mer tid till våra egna intressen. Jag inbillar mig att barn/familj tar mycket tid oavsett hur gamla barnen är. Jag är samtidigt efter en period av depression/gå in i väggen inte så hurtig som många av våra grannar/bekanta som tränar, har 3 barn, jobbar heltid, donar med hus och trädgård, har byggprojekt, osv osv. Här är det sakta lunk som gäller.
/H