Kreditkort eller kontokort?
Kreditkort ![]()
Med YouTube premium kan du släcka skärmen och fortfarande lyssna på klippet, du slipper även reklam.
Helt ointresserad av att betala för YouTube. (Reklam slipper man även med AddBlock.)
Aha, bara att de skickade nytt när det gamla gick ut. Det är inte riktigt samma sak som att få nytt kort ![]()
Hade inte ens tänkt tanken att det skulle kunna strula utan inkomst ![]()
Otydligt av mig kanske. Men ja, ett gammalt som ersätts automatiskt.
Men det skulle inte förvåna mig om det i villkoren står att de kan göra ny kreditprövning om de anser skäl finns.
Eftersom det i FIRE-kretsar också ofta pratas om att inte kunna skaffa kreditkort tycker jag det är värt att nämna att ny kortperiod inte är ett bekymmer.
2030, here I come! ![]()
Här kommer då veckans avsnitt äntligen, kanske till mångas stora förtret, för nu pratar jag om kläder och denna källan till många sinande plånböcker och kreditkort…
![]()
Och… lite “hårdrock” på bordet, till mina metalheads. ![]()
Hmm. Jag fonderar 250 kr/månad till kläder. Det kontot har blivit så fullt att det korsat över till nice-to-have å köpt cykelkläder, och på senare tid även lite studioutrustning…
(En dist-pedal är ju något för synthen att stoppa in kontakten på sina frusna kablar i, så det är nästan att betrakta som strumpor…)
Jag är sjukt bra på att bränna massor med stålar inom vissa områden. Men kläder är inte ett av det områdena. =)
Det är nog inte ovanligt för framförallt medelålders män, att det blir så. De mest konsumtionsinriktade i klädbutiken är ju kvinnor och oftast yngre sådana. Men, vad fint att du bryr dig om maskinerna också. En distbox extra kan väl inte skada. ![]()
Boyband eller Dansband?
Dåligt med distboxar i endera stilen. ![]()
Välj eller så pickar en pestsjuk höna på dina kulor i 18 år! ![]()
“underst i högen med röda T-shirtar…” de röda har alltså en alldeles egen hög ![]()
Jag gissar på 100 jämnt.
Och på tal om tumling, handdukar blir ju så mycket skönare att använda när de tumlats, annars håller jag med, tumlar kläder endast i yttersta nödfall.
Gissningen är noterad! ![]()
Det där med tumlade handdukar är uppenbart en vattendelare. ![]()
/team sandpapper
(OT) I min tvättmaskin blir konstigt nog handdukarna mjukare om jag pausar tvättmaskinen precis innan sista sköljcykeln och häller på sköljmedlet då. Känns som att tvättmaskinen spolar i medlet vid fel tillfälle, innan alla sköljcyklerna, annars.
Sköljmedel
Rätt eller fel vet jag inte, men det slutade jag med för många år sedan efter någon miljödiskussion. Känns ju lite skönt att slippa bevaka sista sköljcykeln också ![]()
Behöver inte vara Brave, alla webläsare med rimliga tillägg installerade gör det. Men det är ändå långt mycket smidigare att kunna köa in avsnitten i podcast-app.
Jag gissar på 67 stycken!
Du äger 23 t-shirtar.
Håller på att gå igenom garderober och även om jag har bara handlat lite kläder och vissa år inget så samlas det på om man aldrig skänker/säljer/återvinner.
Gissningen noterad! ![]()
Gissningen noterad! ![]()
Verkligen - vilket viskar en hel del om galenskapen. ![]()