FIRE: top-down vs bottom-up-tankesätt | Tänk om FIRE bara är ett symptom på ett annat problem

Jag tänkte sluta byta däck på bilen den dag jag säljer den. Men i övrigt är jag öppen för nya saker. Men de ska intressera mig. Jag fastnade t ex nyligen i en bra podd om geologi/förhistoria och blev helt fast. Sådant ger mitt kunskapstörstande sinne mer än många s k upplevelser som t ex luftballong, dykning, fallskärmshoppning, att köra bensinmonster eller vad det nu månde vara.

Det låter väldigt mycket adrenalinjunkie om det där. Men jag kanske misstolkar dig? Men jag tror också det är en läggningsfråga. En del går igång på att “testa nytt” och andra på att “expandera inåt”. Båda sakerna är ju bra, så länge de ger något, men en av grejerna brukar kosta mer. Då får det väl vara så tänker jag. Men tro inte att alla väljer bort dyra upplevelser för att de är just dyra.

Jag har varit i fyra världsdelar, jag har åkt italienskt strykjärn, jag har skjutit winchester och uzi… men i de fallen är det faktiskt min tur att säga been-there done-that och tillägget wasn’t too impressed.

Så, upplev det du behöver på dina sätt så upplever jag det jag behöver på mina. Men tro inte att “dina” är överlägsna för det, eller ens önskvärda för alla. Och tro inte att prislappen spelar roll heller. :slight_smile:

[klonk] ← ljudet av ytterligare en fallande tegelsten som effektivt ersätter ett mikrofonsläpp

1 gillning