Hej!
Jag har ett gåvokort och funderar på att välja en smartklocka som heter FIT WATCH RCS Återvunnen TPU. Alternativen är annars saker som vaser och väskor men klockan känns mer användbar.
Jag är nyfiken på hur den fungerar i verkligheten.
Mäter den pulsen automatiskt hela dygnet?
Sparas pulsvärden så man kan se historik?
Hur bra fungerar pulsmätningen?
Hur fungerar blodtrycksmätningen?
Är värdena rimliga?
Går det att spara blodtrycksvärden över tid?
Hur är kvaliteten på klockan?
Håller den över tid?
Hur är batteriet i vardagen?
Fungerar den bra med iPhone även nyare modeller?
Måste Bluetooth vara på hela tiden?
Är detta ett bra val jämfört med andra prylar?
Tack för era tankar
Prova och ställ frågan i ett fitness forum jag tänker att du har ett bättre underlag där .
1 gillning
Jag tycker det är många här som verkar ha koll på träning kopplat till ekonomi, därav frågan i detta forum
1 gillning
Det är vad jag förstår en varumärkeslös klocka som företag ger bort som present, ofta med det egna varumärket på, så det är nog inte många som har en sådan som skulle känna igen den på trådens titel, och recensioner tror jag inte heller blir lätt att hitta.
1 gillning
Då chansar jag och tar en sådan. Har alltid velat ha en pulsklocka, men aldrig velat betala för den 
1 gillning
Jag ska vara tydlig med att jag inte vet särkilt mycket om den specfika klockan men har använt flertalet olika och har viss insyn i den generella kvaliten och funktionaliteten i olika prisklasser så det kommande är kvalificerade gissningar efter att läst lite om klockan nu!
Vad som är bra nog i prestanda och funktioner är till att börja med subjektivt och med det sagt är klockan du tittar på sannolikt inte jättebra. Den kan mycket möjligt göra vad du vill och göra det tillräckligt bra enligt dig ändå!
Har du inte haft en fitnessklocka innan kan det här ju också vara ett utmärkt sätt att testa ifall det som idé är något för dig och upplever du efter ett tag att klockan i sig faller lite kort i kvalitet och användarvänlighet så blir det ju lättare att lägga egna pengar på något av lite mer kvalitet!
1 gillning
Fick hem klockan idag och insåg direkt att det inte går att ringa med den, men blodtrycket stämmer hyfsat. Gillar funktionerna och man ska tydligen ha den på sig när man sover.
En fundering? Behöver alltid mobilen vara i blietoothläge för den här typen av klockor? Detta är juveler nytt för mig