Smartwatch för barn

Hej, någon som har erfarenhet av smartklockor för barn? Våra behov är samtal med honom, gps. Allt annat på klockan är ett plus. Klockan får inte heller vara för stor.

Vi har kollat xplora är den bra? Finns det andra?

7 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Samling av OT-inlägg och urspårade sidospår från övriga forumet

Hej, två av våra barn har xplora. Helt ok. Priset ok, håller ok. Bra support. Inte provat några andra.

Xplora är helt okej. Har haft det till våra två tjejer ett par år nu. Appens design lämnar väl lite att önska, men samtal och gps löser den bra.

Hur känns de i storleken? Hur är batteritiden? Har klockorna andra funktioner än samtal o gps

XPlora är helt ok men jag tyckte det var lite störigt att ha en särskild app för meddelanden. Har köpt en Apple Watch SE nu till barnet som behöver klocka och tycker det är smidigare, om än dyrare.

Storleken är lagom, som vuxen hade jag tyckt den var bulkig men barn 5-7 år har tyckt den fungerade bra. Apple watch är smäckrare men jag gillar att priset är lågt så man inte behöver känna att de måste vara flrsiktiga med dem. Funktionen vi använder är att ringa, skicka meddelanden, skolläge, de tar bilder och spelar in videos. Ena barnet gillar att kolla vädret. Batteritiden är bra även efter 2 år. GPS finns, inget vi använder men fungerar de gånger vi testat det.

Alla mindre barn med smartklocka jag känner använder Xplora. Känns som ett givet köp.

Sen när de är 5-10 år äldre kan de få en riktig smartklocka. Men just Xplora funkar finfint för mindre barn.

Min 8-åring fick en Xplora nyligen när hon fyllde år. Vi tycker båda att den fungerar riktigt bra (förutom att meddelanden hanteras enbart i appen, som redan nämnts).

Jag använder inte gps för att hålla koll, den används egentligen enbart för att ringa. T.ex. när hon kommit fram till kompisen hon ska till eller när det är dags att komma hem. Sen tycker hon att det är hur kul som helst att skicka smileys när jag är på jobbresa.

Sök på xplora i forumet. Vi hade nog två trådar om det förra året. Kan finnas mer info eller fler som kan svara på frågorna.

Vi kör Apple Watch SE. Tyckte det kändes som ett mer långsiktigt köp, en klocka som de faktiskt vill bära . Sen Apple=krångelfritt, meddelanden, gps och allt annat fungerar klockrent. Kostade 2300 kr.

Det punkten är central och varierar nog stort mellan barn bl a pga ålder och personlighet. Man vill gärna inte behöva tjata på att de ska ta på sig klockan.

ZTE K1 Pro

ska vara bra, inte bara cirkel zon utan du kan rita in en rektangel som säker zon.