Flyga med SAS - mellanlandning

Hej! Har en fråga som jag inte riktigt hittar ett bra svar på när jag googlar, testar lyckan här istället.

Jag kommer resa från Stockholm till Kroatien med mellanlandning:
Stockholm - Köpenhamn (SAS).
Köpenhamn - Kroatien (Croatia Air)

Om det är så att SAS ställer in sitt flyg. Har jag möjlighet att ta mig till Köpenhamn på annat sätt, t.ex. via annat flygbolag eller tåg och därefter ta mitt flyg med Croatia Air från Köpenhamn till Kroatien? Eller är det så att om mitt flyg till Köpenhamn ställs in med SAS så ställs även den andra delen av flygresan in?

1 gillning

Croatia air lär flyga. Det är ju många i Danmark och södra Sverige som ska ner och de skiter blankt i om 08:orna inte kommer i tid…,

Det beror på om du har köpt en genomgående biljett eller två separata. Du kan inte påbörja en genomgående resa ’mitt i’

3 gillningar

Stämmer absolut i de allra flesta fall men det kan finnas undantag vid speciella omständigheter. Det kan gå i vissa fall men vanligtvis inte.

Vi kanske ska reda ut hur biljetten är köpt och hur frågan är ställd. :sweat_smile:

Är det inte lättare ringa SAS och Croatia Air och få svaret i från de :person_tipping_hand: ? Jag antar att du även kan Kroatiska men fungerar även med Engelska.