Jag vet ärligt inte hur det gick till i januari när jag bokade biljetter till familjen för att hälsa på tonårssonen i Paris nu över Kristi Him. Fel blev det. Idag upptäckte jag att jag bokat åt fel håll….så istället för Stockholm-Paris på Tors och återresa måndag så var biljetterna åt andra hållet dvs Paris-Stockholm….
SAS ogeneröst system gjorde att i stället för att boka om var det billigare att köpa nya biljetter för övriga familjens fyra medlemmar. Jag grämer mig över de tusenlappar som helt kastades i SAS sjön och kommer känna mig som mest klantiga på Södermalm ett bra tag .
Om några år kommer det vara ett roligt minne som du säkert skrattar åt Men förstår att det känns trist här och nu
Tror vi alla gjort liknande misstag, lätt att tro att man köpt rätt men fått helt fel.
Men tänk så mysigt att spendera försommaren i Paris, blir säkert jättebra trots misstaget. Hoppas ni får det bra!
Har hört att man tydligen har rätt att kräva tillbaka skatterna/flygskatten och avgifterna. Ångra eller avboka en flygresa | Konsumentverket
Det finns inte någon form av ångerrätt i 14 dagar när man köper på nätet?
Låter lite som du inte ringt SAS?
Att ändra befintlig bokning där det är exakt samma destinationer brukar gå att ordna även om biljetterna är “ombokningsbara”
Naturligtvis under förutsättning att det finns lediga platser, men ni kanske kan vara flexibla och åka på annan tid? helt klart värt ett försök än att skriva av det på livets långa resa konto
Jodå vi har ringt SAS och man var förutom en ombokningskostnad tvunget att uppgradera till en dyrare biljett vilket var dyrare än köpa nya-flygskatten som man får tillbaka. Personen vi pratade med räknade ut att det var billigare att köpa nya. Urdåliga villkor helt enkelt. Det fanns biljetter kvar men bokade på Airfrance i stället.
Köpte i januari så tiden var lite över 14 dagar
Men du medgav ju att du var klantig så urdåliga villkor är inte hela sanningen, som du vet.
Jag kan glädja dig med en svensk hockeydomare som skulle få åka över Atlanten och döma NHL (eller om det var AHL).
Där borta vänder man på vilka som är hemma respektive borta i matchschemat jämfört med hemma i Elitserien (alltså ordningen på lagen i en match - “DIF-AIK”).
Domarjäveln i fråga bokade flygbiljetter till säsongens alla matcher till fel stad.
Ha d gött
Det är nog lite fel dag att ta emot din kommentar. För mig behöver just dessa två inte stå emot varandra. Självklart fullt ut mitt ansvar (och jag skrev själv att jag varit megaklantig) men jag kan ändå tycka villkoren är dåliga….
Jag vet inte vad du har för behov att inte bara en gång utan två informera mig om min klantighet som jag redan inledningsvis blottade. Vi nog inte diskutera det mer du och jag här nu så snälla du behöver inte trycka in det en tredje gång.
För ett par år sen bokade jag flyg till mig o kompis till Sthlm för en helg med tredje kompis. Dock FEL helg så jag fick helt enkelt bjuda min kompis på en resa till Sthlm rätt helg, hade inte ens råd att åka själv då . Kort efter detta köpte jag konsertbiljetter i Gbg men hotell i Sthlm. Hade som tur var inte bokat flyget iaf. Gav bort konsertbiljetterna och kunde avboka hotellet men förlorade min roll som bokare för ett tag framöver!
Jag och ett ex åkte till London en långhelg för ett gäng år sedan. På väg hemåt igen när vi kommit fram till flygplatsen frågar jag vilken terminal vi skulle till. Fick svaret B (eller någon annan bokstav) och tittade förvirrat på henne. Vi skulle nämligen flyga från terminal 2. Givetvis var vi på fel flygplats då vi reste till Stansted men skulle flyga från Heathrow.
4000 per skalle senare i en sista minuten ombokning är vi på väg hem. Vi har givetvis missat tåget hem och när vi ska boka biljetter på det enda tåg som finns kvar är de enda biljetterna som första klass biljetter för 1200kr till per skalle. Vår billiga Londonresa med flygstolar för knappt 1500kr som studenter blev helt plötsligt mycket dyrare.
Ett minne jag skrattar till när jag tänker på idag men när vi var där uppe i allt kändes det hemskt.
Lider med dig men som andra varit inne på. Vår i Paris låter magiskt och nästa gång ni ska ut och resa kommer detta med stor sannolikhet vara ett långt roligare minne än känslan är just nu. Hoppas Paris blir underbart!
Att få lämna stressen och OS-byggarbetsplatserna i Paris för en lugn långhelg hemma i Sverige kan också låta trevligt - om jag nu bodde i Frankrike. Kanske ni kan hitta någon som tänker så som vill köpa biljetterna i andra hand från er? Er son kanske känner andra svenskar i Paris?
Tack! Vi kommer ha det underbart och vi kommer förmodligen njuta mer nu av att verkligen komma iväg .
Låter lite skönt att bli av med platsen som bokare eller? Låter som enormt jobbigt när det begav sig .
Haha ja det var skönt med en paus! Var nog en aning stressad den perioden
Jag har själv behövt vaskat biljetter och fick då lite avgifter/skatter tillbaka.
Det andra alternativet är att sitta på biljetterna och hoppas att flyget blir inställt för att då kunna få pengarna tillbaka
Men vilken tur att ni fick tag i andra biljetter så ni kommer iväg. Pengar får vi nya varje månad