Flytt av ISK från en bank till en annan

Har som sagt påbörjat en flytt av min ISK från Danske Bank till Avanza. Hade tre VP. LF Global Indexnära, Spiltan Aktiefond Investmentbola samt AMF Småbolag.

Det märkliga är att AMF Småbolag inte har landat på Avanza ännu. LF Global kom i måndags, Spiltan i förrgår. Kikar jag på Danske Bank så är ISKn avslutad.

Är det någon som kan förklara det här?

Jag har flyttat min ISP till Avanza men inte fått dit pengarna än, bara flyttkostnaden är insatt på kontot. Jag ringde å frågade och de sa de haft lite problem med flyttarna men att det är på gång. Tror de e 3-4 veckor sedan.

Frun flyttade sin ISK till lysa och det tog en jädra tid fast min och barnens gick mycket snabbare.

So hang in there!

1 gillning

Fortfarande har AMF Småbolag inte komma in:/ blir snart orolig att den är borttappad ;(. Fick ett goddag yxskaft svar från Avanza så berättade att den bokas in inomkort. 5 veckor har det gått.

mja, jag har inte fått in min IPS alls än :exploding_head: 4 veckor nu

Flytt fungerar sjukt dåligt. Det knasigaste är att jag har fått 2/3 värdepapper överflyttade. Vill helst slippa ringa till Avanza resp Danske Bank för att jaga de.

verkar som bankerna drar i det längsta för att inte de ska kunna ske en flytt. Fick svar från frugans Lysa att flytten blivit försenad pga banken “missat” ansökan eller nåt liknande. Fick lite rabatt på lysa för besväret men jag tror de va i mitten/slutet på januari vi började hennes flytt…

Det här är helt j*vla sjukt. Avanza och Danskebank skyller på varandra. Så nu är jag lite fast, är ju ändå 70-80K AMF Småbolag som är vilse i cyberrymden. Kontot är borta på Danske Bank och jag hittar inget underlag för hur mycket jag hade på Danske Bank. Det står dock fortfarande att flytten är pågående. Så nu behöver jag experthjälp här @janbolmeson har du några tips förutom att jag ska vänta . Menar flytten imiterades 23/1 och idag är det 8/3. Så nåt måste ha blivit fel.

Räkna med att olika fonder kan ta olika tid. Så var det för mig när jag flyttade LF > Avanza strax innan jul. Det tog nog 2 veckor från den första fonden dök upp hos Avanza tills alla var över. Du kan vara lugn med att du inte förlorar någon avkastning under tiden. Det är ett visst antal fondandelar du flyttar, och de andelarna “utvecklas vidare” under flytten.

Men med det sagt så har min fru haft stora problem med flytt av 2 st depåfonder efter nyår. Hennes ISK-fonder kom över på bara några veckor. Men hennes båda depå-fonder är fortfarande inte flyttade 3 månader senare. Jag ringde Avanzas kundtjänst och de kontaktade i sin tur LF som verkar missat det hela. Jag gissar det är mycket manuellt jobb involverat i dessa flyttar tyvärr. Nu är depåkontot borta från LF så nu ska det väl vara på gång hoppas vi.

1 gillning

Oj, 3 månader och jag grinar redan efter 7 veckor. Nåja. Det sjuka är ju att de har missat 1 av 3 fonder. Jag tänker att VP-centralen borde ha ett register på vem som äger vad. Systemet med att flytta VP mellan ISK verkar behöva förbättras. Man måste ju kunna följa flytten liksom.

En uppdatering. Efter att ha tjat på både Danske Bank och Avanza så fick jag ett mejl till slut där Danske Bank bad mig påminna Avanza att kolla i systemet MFEX och mycket riktigt så skulle fonderna bokas in igår och har nu hamnat på Avanza idag.

Inne på min sjätte vecka idag. Ger det en till sen får jag göra samma som dig.