I dessa tider ska man ju konkurrensutsätta sin bank. Vi vill flytta våra bolån från Danske Bank men behöver skicka in amorteringsunderlag till de banker vi fått offert ifrån för att kunna fullfölja. Nu har jag väntat i en vecka och de har fortfarande inte levererat trots påminnelse.
Har svårt att tro att ett utdrag på våra lån ska vara så svårt att ta fram. När jag själv jobbade på Handelsbanken 2015 så kunde vi ta ut och skicka via till kundens inkorg på 2 minuter.
Är det medvetet av bankerna att sinka såna risk-processer för att inte tappa kunder tror ni?
EDIT! ett sånt beteende gör mig ännu mer motiverad att lämna, samt berätta för alla vilken skitbank det är
Kika i dina meddelanden inloggad på hemsidan på dator. eArkiv eller vad de kallar det. Mitt amorteringsunderlag låg där en vecka innan jag klagade på att jag inte fått något då ingen notis eller liknande kommit…
Står också inför ett byte från Danske bank och fick veta att det kan ta 8-9 arbetsdagar. Med dagens system bör det kunna gå på 8-9 minuter kan man tycka
Precis, de kunde sänka ytterligare 0,1 procentenhet om jag flyttar TJP men även utan detta var det de som erbjöd bäst ränta. Ikano bank hade typ samma erbjudande som Skandia, SBAB låg på ca 3,25 vill jag minnas