Flytta fonder vid förhandling om bolåneränta

Snart dags att omförhandla bolånet jag har haft bundet på tre år hos Länsförsäkringar bank. Nu vill jag köra rörligt igen som jag alltid gjort.

För att förhandla ner bolåneräntan så mycket som möjligt, kan det vara en idé att erbjuda mig att flytta pengarna jag har i deras fond Länsförsäkringar global index hos Avanza till banken? Alltså till samma fond men hos banken.

Det är ca 1,2 miljoner kr i denna fond.

Ja, det kostar ju dig ingenting.

1 gillning

Vilket LF gäller det?

Länsförsäkringar Uppsala kör ju med denna “lösning” om man kan tänka sig flytta till de.

1 gillning

Ja det är min erfarenhet att det ger lite rabatt.

1 gillning

Wow. Samla bland annat fondsparande och få räntefritt bolån.

Tyvärr bor jag i Stockholm, alltså LF Stockholm för min del. Men jag ska ta upp Uppsalas erbjudande.

Någon nackdel med att flytta från Avanza till LF, även om det rör sig om samma fond?

Hur funkar lf Uppsalas erbjudande? Låter ju för bra för att vara sant, så det är förmodligen det?

Anar en tidsbegränsning, räntefritt i x månader. 1-12?

Lite luddigt erbjudande men riktigt bra tycker jag själv när jag förstod hur man räknar.

2 gillningar

Tack för det utförliga informationen. Jag har ju dock redan bolånet hos LF. Har dessutom inte sett något liknande hos LF Stockholm, men kommer lyfta det som ett exempel när jag ska förhandla i mars.