Flytta kapital från ISK

Hejsan,

Är lite sen på bollen med att skatteplanera och flytta över 300k till min mans isk som ej har så mycket på sitt konto. Tänker jag borde hinna innan 1a april om jag säljer nu, MEN- Hur ska jag tänka med försäljning av fonder nu när börsen backat såpass mycket? Känns jobbigt att sälja av. Fattar att jag köper på typ samma marknad med risk för uppgång innan köp. Hur hade ni gjort?

Det går att flytta värdepapper utan att sälja. Jag flyttade mellan mitt och min mans ISK av samma anledning. Kom fram samma dag eller dagen efter, med Avanza. Tar kanske längre tid med olika banker.

Hejsan, tack för svar! Jasså? Hade ingen aning om det, hittar inte den funktionen på Avanza- behöver man ringa dem eller hur gjorde du?

Sök i appen på ’Flytta värdepapper’ så får du upp en guide :smiling_face:

Kan vara så att ni får göra begäran om flytten från din mans inlogg, kommer inte ihåg.

Hmm, jag förstår denna guide om du vill flytta kapital från isk i en annan bank. Jag har alltså bara isk på Avanza och vill flytta del av mina investerade fonder därifrån till min mans isk på Avanza. Var det detta du också gjorde?

Nu hittade jag en funktion där man kan ge bort värdepapper i gåva! Tack för din hjälp!

1 gillning