Följa arbetad tid, men separera debiterbar tid och "övrig" dito

Vad använder ni för program för att hålla koll på nedlagd arbetstid? Och hur gör ni för att hålla isär debiterbar tid och tid som är arbete, men som en ev. kund inte har betalt för. (Är konsult, debiterar timmar.)

Exempel

1. Koda på kundens projekt
    Debiterbar tid.

2. Kompetensutveckling
    Icke debiterbar tid, men förhoppningsvis något som gör en mer attraktiv på arbetsmarknaden.

I nuläget använder jag Toggl Track, men jag har bara använt gratisvarianten (där det inte går att separera debiterbar tid från annan tid). Någon som har något bra att säga om premium-varianten, eller om någon helt annan mjukvara?

1 gillning

Toggl är helt klart den smidigaste trackern jag har prövat. Jag minns inte om vi använde premiumfunktionerna men du vet ju redan hur smidigt gränssnittet är. Lätt att städa upp anomalier och sätta ordentliga etiketter i efterhand. Jag var helsåld på denna trackern när jag behövde spåra tid.

Kör också Toggle gratisvariant och har inte sett behovet av premiumfunktionerna ännu.

Lägger in informationen i ett kalkylblad veckovis för att hålla kolla på vad som är fakturerat. Ser också en fördel att ha informationen utanför Toggle för att inte vara beroende av deras framtida affärsmodell/existens.

”Interntid” har jag inte sett något behov av att följa i mer detalj än att ha ett projekt med två olika aktiviteter:

• ”Intern-interntid”, t.ex. administration och kompetensutveckling
  • ”Extern-interntid”, t.ex. säljmöten, offertarbete, arbete med hemsidan och konferenser
1 gillning

Kör Toggl gratisversion i kombination med Bokio. Fungerar fantastiskt bra.

Lägger in respektive debiterbara projekt, admin, kompetensutveckling, sjukfrånvaro. Har tidigare använt en kombination av kundernas TR och Excel men Toggl sparar mig oerhört mycket tid.