Vettigt tidsredovisningsprogram?

Hej,

Jag arbetar som ensamkonsult och debiterar timmar. Jag har förstått att många här inne gör detsamma.

Jag letar fortfarande efter ett bra tidsredovisningsprogram. Kraven är koppling till Fortnox och lätt och snabbt att jobba i. Jag behöver ingen tracker utan lägger in mina timmar själv när dagen är slut.

Om kravet är koppling till Fortnox så finns ju alltid deras egna komponent ‘‘Tid’’. Använder den själv som enmanskonsult och skapar fakturaunderlag utifrån den. Enda jag inte gillar är att den inte kan skapa rader i fakturan med specifikation om x antal timmar och x antal körda kilometrar per dag i uppdraget, utan det måste man dela upp manuellt om jag inte har missat någon funktion.

Jag kör detta.

Funkar fin fint.
Toggl Track - dock ingen koppling till Fortnox, men någon på jakt efter liknande program kanske drar nytta av tipset.

Sorry att jag hi-jackar och frågar:

Kör du det ihop med Bokio?

Lite mer än bara tidsredovisning men kanske ändå kan passa i den enklaste formen?

1 gillning

Jag kör bara in timmarna direkt i Fortnox, lätt och smidigt när man ska fakturera!
Finns det någon anledning till att du letar efter ett annat program?

1 gillning

Jag kör gratisversionen av Toggl Track. Helt galet bra.

Använde tidigare kundens TR men när de bytte system för de anställda så fick jag hitta något nytt.

Fakturerar genom Bokio som generellt har sänkt min admin tid (jag gör allt själv när det gäller redovisning) från flera timmar till under halvtimmen. Faktureringen tar 3 minuter.

Toggl har uppdaterats efter sommaren och blivit ännu bättre. Jag lägger inte bara in debiterbar tid utan all tid. Riktigt skönt att ha koll från frånvaro, admin etc. Var till stor hjälp vid kontakt med försäkringskassan.

2 gillningar