Vettigt tidsredovisningsprogram?

Hej,

Jag arbetar som ensamkonsult och debiterar timmar. Jag har förstått att många här inne gör detsamma.

Jag letar fortfarande efter ett bra tidsredovisningsprogram. Kraven är koppling till Fortnox och lätt och snabbt att jobba i. Jag behöver ingen tracker utan lägger in mina timmar själv när dagen är slut.

Om kravet är koppling till Fortnox så finns ju alltid deras egna komponent ‘‘Tid’’. Använder den själv som enmanskonsult och skapar fakturaunderlag utifrån den. Enda jag inte gillar är att den inte kan skapa rader i fakturan med specifikation om x antal timmar och x antal körda kilometrar per dag i uppdraget, utan det måste man dela upp manuellt om jag inte har missat någon funktion.

Jag kör detta.

Funkar fin fint.
Toggl Track - dock ingen koppling till Fortnox, men någon på jakt efter liknande program kanske drar nytta av tipset.

Sorry att jag hi-jackar och frågar:

Kör du det ihop med Bokio?

Lite mer än bara tidsredovisning men kanske ändå kan passa i den enklaste formen?

1 gillning

Jag kör bara in timmarna direkt i Fortnox, lätt och smidigt när man ska fakturera!
Finns det någon anledning till att du letar efter ett annat program?

1 gillning

Jag kör gratisversionen av Toggl Track. Helt galet bra.

Använde tidigare kundens TR men när de bytte system för de anställda så fick jag hitta något nytt.

Fakturerar genom Bokio som generellt har sänkt min admin tid (jag gör allt själv när det gäller redovisning) från flera timmar till under halvtimmen. Faktureringen tar 3 minuter.

Toggl har uppdaterats efter sommaren och blivit ännu bättre. Jag lägger inte bara in debiterbar tid utan all tid. Riktigt skönt att ha koll från frånvaro, admin etc. Var till stor hjälp vid kontakt med försäkringskassan.

2 gillningar

Ja, jag byta från Fortnox till Bokio och måste säga att det känns mycket enklare och saker tar mindre tid att göra. Förstår att FN är något som redovisningskonsulterna gillar, vilket jag köper. Som jämförelse, jag jobbar som utvecklare och skulle inte uppskatta en drag&drop-utvecklingsmiljö utan vill ha en avancerad editor.

Integration med Toggl fungerar riktigt smidigt med Bokio. Det som var negativt är att integrationen inte tog med pris/h utan man får trycka in det manuellt för fakturaraden (inget jag dör av).

Tack för alla tips!

Jag har testat Fortnox eget tidsredovisningsprogram men jag tyckte det var alldeles för omständigt. Jag redovisar i kanske 5-10 projekt varje dag och det var alldeles för många klick. Men det hade ju absolut varit smidigt att ha det i samma.

Synd att inte Toggl kopplar til fortnox.

Om du inte är hårt bunden till Fortknox så rekommenderar jag att överväga Bokio. En enkel TR är ju guld värd. Jag jobbar precis som du i många olika projekt under en och samma dag. I bland när jag sitter i möte på möte så hinner jag inte alltid logga alla inkråmet, men har jag start och stop loggning för dagen så är det enkelt att splitta tiderna. Har jobbat med timdebitering sedan 2008 och det här är det absolut enklaste. Så smidigt att det finns app i mobilen också om man får jobbsamtal eller dylikt när man är ute eller om man måste ta något mejl på kvällen eller så.

Sitter man oftast vid datorn så har man ju också “inactivity monitoring” som kan hjälpa en att ha koll på pauser.

1 gillning

Hej, jag kör Harvest, det har i nuläget ingen koppling till fortnox. Jag har arbetat som konsult i snart 10 år med flera olika tidsrapporteringssystem.

Detta är ett av de mest användarvänliga som jag har använt hittills.

Det är även gratis för 2 projekt som ensamkonsult samt att man kan prissätta redovisningskomponenter indivuduellt för att dra ut rapporter som jag använder som mall i fortnox samt som jag bifogar med mina fakturor som underlag.
Getharvest.com heter sidan. Väl värt att kika på. Det går förmodligen att bygga något plugin för integration om man är händig.

Mvh Fredrik

1 gillning

Även jag kör Harvest och tycker det funkar fint - @Caspian tipsade mig om Toggl också men jag pallade ärligt talat inte lägga upp ‘ånyo’ där liksom, så jag kör på med Harvest.