Om du fick en app som förenklar jobbet – vad skulle den göra?

Hej! :wave:

Jag jobbar som mjukvaruutvecklare och är nyfiken på vilka utmaningar ni stöter på i era företag eller organisationer. Finns det något återkommande problem i er arbetsvardag – något som känns onödigt krångligt eller tidskrävande – där ni tänkt att “det här borde det finnas ett system eller verktyg för”?

Jag är intresserad av att bygga mjukvarulösningar som faktiskt gör nytta, och skulle gärna vilja höra om era erfarenheter. Vad saknas idag för att er arbetsdag skulle bli lite enklare?

Tack på förhand! :pray:
Ani

1 gillning

Jag noterade när jag var ute hos en kund och fick utrymma på grund av brandlarm att det hade varit bra med en app där utrymningsledare kunde indikera när det är säkert att gå in igen, vilka byggnader som var kollade, och så vidare. Kanske till och med varna när larmet går, då vi först inte kunde höra det.

Det här var på ett ställe med många byggnader. Vet inte hur många ställen som skulle ha nytta av det. Men vi fick vänta en bra stund i regnet innan utrymningsledarna kom till oss.

1 gillning

Att analysera filer med AI på ett sätt som är godtagbart utifrån alla byråkratiska hinder.

Jag skulle vilja ha ett antal standardanalyser att göra utifrån en viss mix av filer. Det skulle handla både om numeriska och textrelaterade frågor.

Det skulle alltså kunna handla om:

1. Jämför årsrapporterna för en viss organisation från år 1 till år 4 och beskriv utvecklingen under den aktuella perioden.
  2. Kontrollräkna alla tabeller i den/de bifogade filerna.
  3. Sammanfatta allt som sägs om resultat på samhällsnivå i de bifogade filerna.
  4. Sammanfatta allt som sägs om realiserade risker i de bifogade filerna.
  5. Sammanfatta allt som sägs om utvecklingen på samhällsnivå i de bifogade filerna.