Fondportfölj hos Nordea

Har varit en del diskussioner kring hur man sätter ihop portföljer hos storbankerna, bland annat hos Nordea.
Det som varit gemensamt är att man inte riktigt får ihop en lika bra/billig portfölj som modellportföljerna här inne.

Men nu kan man det hos Nordea.
De döljer det väl då fonderna hos andra institut inte syns i deras normala fondutbud.
Men i inloggat läge i deras app (under “köp”) så kan jag numera se massor av externa fonder. Inklusive populära Länsförsäkringar Global Indexnära.

Se här och på bilderna:

Nordea fondutbud info

5 gillningar

Det är ju bra i så fall! Mer utbud åt folket :slight_smile:

Det verkar stämma överens med rekommendationen i Motsvarande LYSA- och basportföljen hos storbankerna | Bästa fonderna hos de olika bankerna :+1:
(tittar man historiken för det första inlägget i den tråden så ändrades rekommendationen till LF Global Indexnära i september förra året. Så gissar att det större utbudet är rätt så färskt ändå!).

Håller med @MattiasA90, mer utbud åt folket :slight_smile:

1 gillning

Tack, missat inlägget.
Nordea nämns inte värst mycket där så jag missade när jag sökte.

Men hur som, värt att uppmärksamma med egen tråd så alla som “fastnat” hos Nordea inte fastnar i deras fonder med höga avgifter.

Njä, vet att de haft t.ex. SPP global i flera år innan det. Är en gammal fördom att man måste ha Avanza/Nordnet för att kunna köpa vettiga fonder, som tråden du länkar till visar. Finns även ETF/ETC med vettigt courtage. :slight_smile: