Jag tycker din portfölj ser bra ut och fördelning också!
Det enda jag skulle överväga att ändra vore att byta Spiltan investmentbolag mot Plus allabolag Sverige index för att få en bredare fond i Sverigedelen. Men det är inget måste.
Hmm okej! Varför ja valt spiltan global invest är för den känns bred och man får många olika investment bolag i den. Samt gillar berkshire vikten i den.
Men alternativt hade det vart bättre att typ köpa investor, svolder, bure, latour och kinnevik vid sidan av istället för spiltan?
Det var jag som missade att du hade den globala invesmentfonden. Jag trodde du hade den svenska investmentbolagsfonden och därför föreslog jag istället Plus allabolag Sverige index.
Men vad anser du nu då med dessa innehav. Att ha lysa 100% avanza global samt spiltan global invest bolag. Funkar det eller blir det lite kaka på kaka?
Det funkar men ja, det är kaka på kaka tycker jag. Men det behöver inte betyda att det är fel med både robot och egna fonder samtidigt Kan ju t.ex vara kul att jämföra mot varandra samt att du har lägre totala avgift skulle jag gissa på dina egna fonder.