Föra över stor summa USD till SEK

Min enda rekommendation är att se till att de i princip har förgodkänt transaktionen och alla dokument.

Jag hade riktigt dålig erfarenhet med SEB där de nekade transaktionen (på felaktiga grunder) och skickade tillbaka pengarna till avsändaren. Helt omöjligt dessutom att komma i kontakt med någon som ville ta lite ansvar och lösa det.

Ja har varit inne hos vår storbank och lagt upp alla handlingar under mitt namn men mer än så kunde dem inte göra sa dem. Så får hålla tummarna helt enkelt.

Uppdatering: Pengarna är överförda och det gick hur smidigt som helst. Sedan kan annat sägas om våra storbanker här i Sverige och USA men Wise skötte det hur bra som helst. Så för alla som googlar sig fram denna tråd i framtiden, Eloge till Wise!

4 gillningar

Snyggt! Vill du skriva en mer detaljerad genomgång. Vilken förkordination gjordes (vad för handlingar visades?), och allt på en gång? Gick du bara in på Wise, skrev in hela beloppet och sedan gjorde överföringen? Hur lång tid från överföring startad tills framme och några frågor från någon?
Hur mycket bergochdalbana åkte blodtrycket? :innocent:

Kommer någon gång att behöva göra samma “resa”.

1 gillning