Ja, du har förstått rätt. Lite servettkalkyl så kommer dina 3.8 förväntat växa till nästan 5 miljoner på 4 år, lägg till dit nysparande och du är uppe i 5.2 miljoner. Om du varje år plockar ut 400k men har en tillväxt på 7% så går du statistiskt sett back ungefär 30k om året, och då tar det lång tid att bli pank. 400k på 5.2 miljoner är dock högre än vad som typiskt rekommenderas då det dräneras för snabbt om börsen har dåliga år, men om du har pension och kan tänka dig minska uttaget så har du ju marginaler.
När jag kör mina verktyg (som baseras på faktiska historiska utfall av börs och inflation) på dina siffror så kan man ungefär säga att det är 20% sannolikhet att du blir pank när du är 90 om du fortsätter göra åt 33k i månaden (dvs plockar ut 33k-pension inflationsjusterat där jag bara gjort en chansning på din pension) oavsett vad som händer. Med 5% sannolikhet är du pank runt 80. Med mer än 50% sannolikhet är du rik som ett troll.
Med andra ord, grattis, du kan sannolikt räkna med en väldigt god ålderdom ekonomiskt sett.