Hej
Ser att Lysa och Lunar per idag ligger nära varandra vad gäller rörlig ränta.
Finns det några nackdelar med att använda Lysas sparkonto framför Lunar? Fördelar med det ena jämfört det andra?
Hej
Ser att Lysa och Lunar per idag ligger nära varandra vad gäller rörlig ränta.
Finns det några nackdelar med att använda Lysas sparkonto framför Lunar? Fördelar med det ena jämfört det andra?
Investerar du i övrigt hos Lysa får du allt samlat där om du använder deras sparkonto, vilket är en fördel med Lysa.
En fördel med Lunar är att deras “standardpaket”,med ett konto, inte har någon avgift.
På Lysa betalar man en avgift på 0.24% på sparkontot.
Tack!
Och Lunar skulle väl fortsätta vara gratis på lägsta nivån? Allt annat lika så är lunar fortsatt att föredra om man jagar decimaler då.
Nu har vi en rätt trevlig ränta på sparkontot hur länge tror ni detta håller i sig? Antar den sänks på sikt?
Hur det blir på Lunar gällande avgifter i framtiden vågar jag inte sia om.
Lunar har dansk insättningsgaranti.
Min mor uppskattar att allt hennes sparande är på en plats. Då ser hon hur mycket hennes Lysa-aktie-ränte-konto går samt hur hennes sparkonto går. Lysas sparkonto är inte det bästa men inte heller det sämsta beträffande ränta. Men min mor slipper i alla fall byta mellan olika banker nu, i alla fall.
Nej man misstänkte väl att det var för bra :-). Och nu har vi fått beskedet om alla nya avgifter. Som ofta knepiga regler och flera varianter. Men hur blir det nu, är det värt besväret att betala 29 kr i månaden för att få 3,75% ränta på deras sparkonto?
(som numera heter sparkonto, förut hette det inget )
Jag har inte Lunar själv så jag är dåligt insatt i de senaste olika varianterna och förändringarna. Jag såg att du också har skrivit ett inlägg i tråden om bankkonto.
Där kan du säkert få bra tips och synpunkter när det gäller bankkonton.