Företaget Ekonomiplus.se

Hej!

Mitt namn är Thomas. Jag undrar om någon har hört talas om föertaget ekonomiplus.se. Deras affärside tror jag är att hjäloa människor som har en dålig kreditvärdighet. Alltså att man har svårt att handla på kredit. Jag har ett problem med att exempelvis byta telefonabbonemang därför att min kreditprövning inte går igenom. Är det någon som vet om detta företag är ett seriöst företag som verkligen kan hjälpa till med sådana problem.

En som behöver byta telefonabbonemang.

Personligen har jag svårt att finna något större värde i deras tjänst, men då är jag skeptiskt till samtliga former av “ID-skydd”.

Vad är anledningen att du behöver byta? Säg upp abonnemanget och skaffa ett kontantkort.

1 gillning

Om jag förstår deras tjänst rätt så går den ut på att hindra att kreditupplysningar tas ut utan ditt samtycke. Det kanske kan förhindra att ditt kreditbetyg försämras, men kan det verkligen förbättra ditt kreditbetyg också?

Som oftast är det väl den svåra vägen, att betala av skulder, som verkligen påverkar kredtivärdighet.

Tack GrillJolle för svaret. Jag har testat kontant kort, men tyckte det var krångligt och att det inte blev så mycket billigare. Det är super jobbigt när ens kreditprövning inte funkar när man vill byta till billigare telefon tjänster från andra bolag. Men det får man väl leva med och betala dyrt hos Telia snyft.

Tack bolaget för svar. Så det funkar alltså inte. Då skall jag inte använda och lägga pengar på detta.

1 gillning

Jag försökte förstå vad det är man köper men de har ju inte lagt upp villkoren på nätet och reklamen är ganska tunn. Utan att ha läst villkoren så förstår jag inte hur det här fungerar. Vid en första anblick så ser det ut som att de helt enkelt är återförsäljare av UC:s ID-skydd och bedrägerispärr. Men UC:s tjänst är mycket billigare…

Det finns inga genvägar. Om du har betalningsanmärkningar så får du nöja dig med kontantkort tills att anmärkningen försvinner. Hallon har billiga kontantkort om du behöver få ner kostnaden. tanken med ett kontantkort är inte att man ska spara pengar. Tanken är att du betalar i förväg, därför behöver du inte klara en kreditprövning. Det verkar faktiskt som att både Hallon och Fello tillåter en att skaffa abonnemang trots betalningsanmärkning, så du skulle kunna kika hos dem.

1 gillning