Ska snart ha omförhandling på mina bolån. Rullar på i med rörligt är tanken. Omförhandlingen är för att min ränterabatt snart får ut.
Har idag 1.92% . Såg att snitträntan för rörligt i Juni låg på 1.86% ungefär.
När jag pratade med banken per telefon sa dom att ja inte kunde gå på dessa siffror då det endast rör Stockholm mer eller mindre?
Bor själv i Gävle. Någon är som vet hur de får fram dessa siffror på tex compricer?
Något ja kan stå på mig lite emot ändå?
Det var ett konstigt argument. Svaret är snarare att de rörliga siffrorna från juni på Compricer är utdaterade då styrräntan höjdes vid månadsskiftet juni/juli från 0,25% → 0,75%. Samt att Stibor 3 månader har ökat i ungefär samma takt sedan dess.
Gissar att du kanske inte har världens största lån, och han då tog stockholm som ett exempel, då man iaf hos storbankerna har större möjlighet att förhandla ju större lånet är. Kontra med att begära ut amorteringsunderlag och se vad de säger isf.
Att du behåller samma rabatt från listräntan är väl logiskt. Men som redan nämnts, listräntorna är mycket högre nu än i juni. Vi gick t.ex. från 1.22% i juni till 2.32% idag.
Ajjemän. De ja tänker mig att de bör gå att få runt 2 - 2,30 kanske med rabatten så att säga.
Ävem fixat så ja kan få såkallat grönt bolån med 0.10 extra rabatt