Försäkringsbolag för Bilförsäkring 2023

Nja ska man jämföra försäkringar föreslår jag att man kollar på någon som även har med de vanligaste stora försäkringsbolagen. Konsumenternas jämförelse bilförsäkringar

2 gillningar

Min erfarenhet är att det kan skilja väldigt mycket mellan olika försäkringsbolag. Att säga att företag X är bättre än Y går inte att göra, då det beror på så många faktorer.

Jag går alltid in på en jämförelsesajt och kollar vad de tar. Det kan skilja vad man får, men det är givetvis något man får ta i beaktande när man jämför priserna.

Slutligen så skulle jag vilja varna för den “återbäring”, guldkund eller liknande som försäkringsbolagen lockar med. Räkna på riktiga pengar.

Efter att ha läst på forumet ett tag, så vet jag att vissa är mycket förtjusta över att vara “guldkund”, “diamantkund” eller liknande.

Kör Folksam men har inte mycket mer erfarenhet av att nyttja försäkringen än ett par stenskott i rutan och ett byte av framrutan (en lagning hjälpte ej utan det blev en spricka när frosten kom).

Stenskotten är gratis att fixa hos deras partner (Ryds eller märkesverkstad) och rutan betalade jag 1500:- för.

Återbäringen är inget jag räknar med men icke desto mindre trevlig när den kommer på vårkanten :slight_smile: 700kr tillbaka för 2023 men då har vi det mesta samlat där.