Kan ju absolut säga att jag var där när jag var i början av min sparkarriär.
Men som det geni jag var diversifierade jag i 5 olika crypton. (ironi)
Något jag har märkt med mig själv är att “de stora vinsterna” spelar mindre och mindre roll ju mer pengar jag har. Troligtvis har det med åldern också, den berömda frontalloben osv.
Men jag tror att när man väl får upp ögonen för ekonomi och ränta på ränta så kollar man på finans twitter, instagram, rt forumet, eller lyssnar på poddar och folk slänger sig med miljonbelopp.
Hur många svenska “gurus” finns det inte som visar sina insättningar om 20-80k per vecka.
Man känner ju sig låååångt efter. Men det finns ett sätt att komma ikapp, lite risk, men nästan säkert. Det är “shitcoin of the week” med en snabb 69420% ökning där så är jag också miljonär och sen kan jag köra globalfonder.
Kanske skulle behövas någon motpol mot detta? Ta in några personer på nivå 1 och diskutera hur deras situation ser ut osv? kanske skulle inspirera folk att spara stabilt och inte i hype? Forumet kanske kan ha en väldigt positiv effekt här för många unga investerare.
EDIT:
Med det stora vinsterna menade jag: Enorma mängder uppgång på nästan ingen tid alls pga en investering var en MEGA SÄKER SAK, KAN INTE GÅ FEL.