Den stämmer inte när jag simulerar olika summor i kolumnen:
“Privat kapital idag (kr, ISK / fonder)”
T.e.x, om jag utökar ISK med 1 miljon, så kan jag inte sluta jobba 2 år tidigare (angivit 32.000 kr/mån) enligt din app.
Den stämmer inte när jag simulerar olika summor i kolumnen:
“Privat kapital idag (kr, ISK / fonder)”
T.e.x, om jag utökar ISK med 1 miljon, så kan jag inte sluta jobba 2 år tidigare (angivit 32.000 kr/mån) enligt din app.
Bra synpunkt. Det kan naturligtvis finnas fel i appen men jag fick en liknade fråga tidigare och då var uträkningen korrekt efter ha kontrollräknat i excel. Skrev ihop denna blogg som svarar på även din fråga.
Aha, där ser man. Tack för förklaringen.
Du har fått olika svar och tips redan men jag delar mitt exempel:
Jag har räknat själv. Jag tar siffrorna på de pensionsrätter jag har - allt omräknat i kapital och så räknar jag själv på tillväxt och uttag i excel
Min uträkning har hittillsvarit tufare än minpension där man iag får hjälp med att räkna från 55 (redan passerat för min del så problemet med att räkna på pension vid 45 har jag inte ställts inför men att räkna med redan intjänade rättigheter torde gå)
Dock med reservation angående allmän pension att reglerna kan andras av politiker
Tack för återkoppling, det blev ju vettigt!
Bra där! Jag gillar verkligen att du petar hål på myter och visar att det kan gå om man bara satsar på det. Jag är några år yngre och har några år kvar, men jag satsar på ungefär samma sak som dig.